• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vilka klockor här i tråden har ni blivit lite mer intresserade av under resans gång?

Från start var det @Limeee - Proprof, @LESA - TG195 och @Angeli - Halios

Tillkommande favoriter är @Fliegerchronograph🚁 - CWC, @Mr.Johansson - Breitling, @Staafen - Movado, @burner - Grand Seiko.

Samtliga klockor jag låter blicken vila vid några extra sekunder varje gång de dyker upp i tråden. .

IMG_20210319_142439.jpg
Absolut fått upp intresset för Ploppen, men har även insett att jag vill ha en klocka med vit tavla och svart bezelring, detta efter att ha sett några sådana här i tråden :)

Det går säkert att fixa så att du får lotter tills nästa vecka :) @Berns @Staafen
Tack snälla! 🙏😍
@Berns löser säkert så du kommer med på nästa veckas dragning istället.
Tack så jättemycket! 🙏😍

Grattis till ni som vann saker denna gång och bra kämpat allihopa som hänger i och framförallt, fint av er alla att samla in pengar til detta. Och sist men inte minst, grymt jobbat ni som håller i det och gör detta möjligt, @Berns och @Staafen ! 🙏😍

• Like
Reactions: NMO
Vilka klockor här i tråden har ni blivit lite mer intresserade av under resans gång?

Tillkommande favoriter är @Fliegerchronograph🚁 - CWC, @Mr.Johansson - Breitling, @Staafen - Movado, @burner - Grand Seiko.

Samtliga klockor jag låter blicken vila vid några extra sekunder varje gång de dyker upp i tråden. .

IMG_20210319_142439.jpg
Tack :) jag har ju fastnat (läs fått upp ögonen) för din!
Har numera två Citizen kronografer med liknande boett! men långt ifrån så där snygg urtavla som din har!!!!!

IMG_20210319_142439.jpg
Nu är ju inte jag med, men är flitig lurkare och lajkare i tråden :). Jag skulle säga @ANALOGUE Certina och @Staafen Movado som du sa!

En intressant och högst relevant fråga. Jag önskar att jag kunde säga att Musseklockan tillhörande @Jakob Häll var en klocka som jag blivit mer intresserad av, men icke. Däremot av Jakobs mod (eller dumdristighet?) av att ge sig in i OWG March med en sån klocka på armen, det beundrar jag högt.

Skall jag vara riktigt seriös så har nog mitt intresse för den klocka jag själv bär gradvis ökat under deltagandet i denna utmaning vilket är glädjande och samtidigt också lite förvånande. Jag valde den främst för att den uppfyllde den kravspecifikation jag ställt samman för en klocka att kunna delta i OWG March med, på det sätt jag själv önskade. Ett förnuftigt beslut, helt och hållet fattat av min hjärna. Efterhand har min OWG-klocka dock mer och mer också vunnit mitt hjärta. Mellor-72:an är långt ifrån den perfekta klockan (den finns ju faktiskt inte), men därigenom väcker den också känslor. I mitt fall varma sådana.

Jag tycker att hela idén med att bära en och samma klocka under en hel månad är bra. Den får en att inse vad som är viktigt med en klocka. "I krig är endast det enkla möjligt" säger vår militärstrategiska doktrin, förmodligen är det också så i OWG March. I alla fall för mig. Vilken jäkla bra klocka CWC Mellor-72 faktiskt är. Rekommenderas varmt!

8DCEBFC2-135D-4263-9986-07C996F380B6.jpeg
4AE37FCA-D3D5-4C78-B838-5F8E024824BB.jpeg
0701D5A5-62DD-4900-B816-983482209278.jpeg
32A40119-5B23-4C1E-819D-185AD8DE29E1.jpeg
CD245C76-C33F-4975-8522-2E2483AE57B0.jpeg

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp