• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Pizzabak. Med ett armband från @dragonhf så känns OWG plötsligt bra igen!
C74EBF76-70E5-4AD2-95A9-7C0DD9D7EAD5.jpeg
Det där, att tillföra accessoarer för att det ska kännas annorlunda, räknas nästan som bloddoping. Undrar vad 🦇 säger om det? 🤣

• Like
Reactions: NMO
Finns som du säger mycket fint i tråden. Om jag skulle välja en favorit så skulle jag framhålla @North Enicar Sherpa. Otroligt snygg i alla vinklar, kärlek vid första ögonkastet.
Tack för de fina orden! Kul att fler fått ögon för Enicar. Absolut trevliga klockor :) Jag har precis hämtat ut en ny utmanare till denna. Tuffa sista veckor nu!
D33750B0-B656-4B4B-ADA8-30B01DFF18DC.jpeg
887D02D2-0BFE-4D24-949F-581291CABFDC.jpeg
23C0B897-F7B5-4A63-AEFF-270E4E15C6E1.jpeg

En intressant och högst relevant fråga. Jag önskar att jag kunde säga att Musseklockan tillhörande @Jakob Häll var en klocka som jag blivit mer intresserad av, men icke. Däremot av Jakobs mod (eller dumdristighet?) av att ge sig in i OWG March med en sån klocka på armen, det beundrar jag högt. Skall jag vara riktigt seriös så har nog mitt intresse för den klocka jag själv bär ökat efterhand. Jag valde den främst för att den uppfyllde den kravspecifikation jag ställt samman för en klocka att kunna delta i OWG March med, på det sätt jag själv önskade. Ett förnuftigt beslut, helt och hållet fattat av min hjärna. Efterhand har min OWG-klocka dock mer och mer också vunnit mitt hjärta. Mellor-72:an är långt ifrån den perfekta klockan (den finns ju faktiskt inte), men därigenom väcker den också känslor. I mitt fall varma sådana. Jag tycker att hela idén med att bära en och samma klocka under en hel månad är bra. Den får en att inse vad som är viktigt. "I krig är endast det enkla möjligt" säger vår militärstrategiska doktrin, och förmodligen är det också så i OWG March. I alla fall för mig. Vilken jäkla bra klocka CWC Mellor-72 är. Rekommenderas!

8DCEBFC2-135D-4263-9986-07C996F380B6.jpeg
4AE37FCA-D3D5-4C78-B838-5F8E024824BB.jpeg
0701D5A5-62DD-4900-B816-983482209278.jpeg
32A40119-5B23-4C1E-819D-185AD8DE29E1.jpeg
CD245C76-C33F-4975-8522-2E2483AE57B0.jpeg
Kan bara hålla med, klockan är en trotjänare. Jag själv har en daterad 1976 som jag bytt till mig under en av mina utlandstjänstgöringar. // :pompus:

Vilka klockor här i tråden har ni blivit lite mer intresserade av under resans gång?

Från start var det @Limeee - Proprof, @LESA - TG195 och @Angeli - Halios

EDIT: Skrev fel modell till fel användare först. Korrigerat och korrekt nu :)

Tillkommande favoriter är @Fliegerchronograph🚁 - CWC, @Mr.Johansson - Tag Heuer, @Staafen - Movado, @burner - Grand Seiko @Filippusmaximus - Breitling.

Samtliga klockor jag låter blicken vila vid några extra sekunder varje gång de dyker upp i tråden. .

IMG_20210319_142439.jpg
@DG s Omega är ju fantastiskt fin att vila ögonen på.

Vilka klockor här i tråden har ni blivit lite mer intresserade av under resans gång?

Tillkommande favoriter är @Fliegerchronograph🚁 - CWC, @Mr.Johansson - Tag Heuer, @Staafen - Movado, @burner - Grand Seiko @Filippusmaximus - Breitling.

Samtliga klockor jag låter blicken vila vid några extra sekunder varje gång de dyker upp i tråden. .

IMG_20210319_142439.jpg
Vill bara göra en rättelse, då jag kör OWGMARCH med min Tag Heuer Aquaracer och inte Bretiling, kanske inte ens är mig du menar längre då :)

Sorry, nu har jag läst ikapp.

@Maxer hade redan upplyst om detta.
och @Clark Kent har redan redigerat!

Senast ändrad:
Du har verkligen varit en bra ambassadör för tillverkaren :) Det där paketet ser spännande ut, många som börjar få lockande paket i tråden nu...
Haha, tack tack!
Fortsättning följer här

• Like
Reactions: NMO

IMG_20210319_142439.jpg
Får nog lägga till @yonsson Stowa också! Skitsnygg!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp