• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bytt till perlon sista dagen till ära

pixlr_20210331155840837.jpg

Fan, tror att det här OWG-köret gjort att jag tappat någon del av förståndet. Köpte en fin Breitling för ett par veckor sedan som belöning till mig själv när vi var klara här. Har (självklart) inte ens provat klockan än men nu känner jag ett omåttligt sug efter en Sinn 356 på länk. Någon som vill byta rakt av?
IMG_20210319_171421.jpg

Senast ändrad:
Bra jobbat allesammans, snart i mål!
För egen del var själva utmaningen sekundär, insamlingen till MSD var det som fick mig att tippa in här i sista sekunden. En organisation som jag själv är involverad i pga hjärtsjuk son som jag tidigare nämnt i i tråden 🙂

Stort tack till alla som donerat, helt otroligt vad kan vi åstadkomma tillsammans!
Alla sköningar i Microtråden som gjort en egen insamling i insamlingen och hejat på från sidlinjen, respekt! ❤️
Extra tack såklart till @Berns @Staafen och övriga sponsorer för ett enormt fint engagemang och mysig stämning i tråden som jag definitivt kommer sakna ❤️❤️❤️

xmXrZbn.jpg

Nu ligger dom andra klockorna, nytvättade, å väntar tålmodigt till midnatt.

Jag vill passa på att tacka @Berns och @Staafen för ett fantastiskt jobb. Vill även tacka alla andra som varit aktiva i tråden. Det börjar nästan kännas som en liten familj. Grymt jobb med insamlingen också. Ser fram emot nästa år.
EF0A31AA-0532-4E1B-A4F2-C840D86F18CE.jpeg

Jahopp, hur summerar man den här månaden då? Första 2-3 dagarna var busenkla men därefter och fram till typ vecka tre var nog absolut jobbigast. Hjälpte ju inte att jag har haft en massa konstiga saker att stå i som att riva en tegelvägg och dra ner en industriell köksspis. Kanske inte låter så jobbigt men har man valt AP som OWG-klocka börjar man tänka efter. Gick dock alldeles lysande och den visade sig även fungera alldeles utmärkt som fiskeklocka (till slut...)! Har helt enkelt inte bara varit en OWG månad utan även AP GADA månad. Nu återstår det bara att se hur snart den behöver en service... 😁
Vill inte bara tacka de som styrt upp detta evenemang utan även alla deltagare som bidragit till KS skönaste tråd!
0726B41C-FFF7-48FD-A750-1D4B733A14AC.jpeg

Senast ändrad:
Det kommer ju kännas lite tomt utan denna tråd, helt klart.
Det har varit riktigt roligt, lite för få batslaps såklart (det där med mörkertal).
B9DDE162-CFF6-4CCF-AF0A-CC90473B1F16.gif

Men om 11 månader kör vi OWGM22 och uppsnacket inför det kan börja redan om 9,5 månader 😍

Åkte och "jobbade hemifrån" lite tidigare så jag kunde hämta ut paketet!
Nu blir det paketöppning:
owg 1.jpg

En massa gammalt mög i vägen, bort med det!
owg 2.jpg

Det krävs precision och försiktighet när man har med unika pjäser att göra.
owg 3.jpg

Fullset med cert:
owg 4.jpg

Och här kommer själva härligheten som ni har väntat på:
owg 5.jpg

owg 6.jpg

Så blev det! Kanske flyttar runt den lite för att hitta bästa platsen senare. Ursäkta något rörig arbetsbänk.
owg 7.jpg

owg 8.jpg

Stort tack till @rstattin som tillverkade och skänkte klockan till tävlingen och till @Berns och @Staafen som ordnat så fint med utlottningarna.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp