• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sista dagen. Jag får erkänna att det var plågsammare än jag trodde att bara köra på en klocka i en hel månad. Jag lovar och inte byta ikväll, men imorgon.. då jäklar åker någon av de andra klockorna på armen och den här rackaren får nog vila till årets badsäsong.

Bra jobbat @Berns och @Staafen och hatten av till alla som har sänkt så mycket pengar. Helt otroligt.

PXL_20210331_150251302-01.jpeg

Åkte och "jobbade hemifrån" lite tidigare så jag kunde hämta ut paketet!
Nu blir det paketöppning:
owg 1.jpg

En massa gammalt mög i vägen, bort med det!
owg 2.jpg

Det krävs precision och försiktighet när man har med unika pjäser att göra.
owg 3.jpg

Fullset med cert:
owg 4.jpg

Och här kommer själva härligheten som ni har väntat på:
owg 5.jpg

owg 6.jpg

Så blev det! Kanske flyttar runt den lite för att hitta bästa platsen senare. Ursäkta något rörig arbetsbänk.
owg 7.jpg

owg 8.jpg

Stort tack till @rstattin som tillverkade och skänkte klockan till tävlingen och till @Berns och @Staafen som ordnat så fint med utlottningarna.
Fan va kul 🤩 hoppas du blir nöjd 🤩

IMG_5905.jpeg

Lite enkel kvällsspis innan nästa att göra på listan. Byta om och ta ett pass i stallet, sen kan man ta igen sig efter ett dagsverk ! Snubbelfot spanar. Utan spaning ingen aning. Det ryktas ju om en uppsittar kväll men jag tror att det är en rökridå så den där " Batman" lurar säkert i i vassen för att del ut lavetter i sista stund. Ha,re // :pompus:

XXXI
BA31E1B0-A03C-43D9-BF6D-B7572AEDC9CC.jpeg

kan helt ärligt, lova med eller utan ED att jag inte provat någon Annan klocka på hela månaden. Jag har haft denna på armen hela tiden med något kort undantag för dusch och dylikt.

Stort tack till er som också följt reglementet och tack Dr @Denke för all vård

och @Berns och @Staafen för service och en jäkla kul tråd, när t.o.m.

@Affe lämnar ”vad gör du och din klocka just nu” och jag missar
@RicVin s ”fredagstråd” då har vi en trevlig egen tråd!

Så tack för i år, ses i april i ”vad gör du och din klocka just nu” tråden!

Senast ändrad:
Finns det någon kommitté eller liknande dit man kan överklaga att man åkt ut? Har börjat inse att jag utsattes för en komplott anförd av @Berns och hans handgångne man @Staafen . En komplott som ledde till att jag oförtjänt åkte ut!

Jag ska minsann presentera sanningen om det här spektaklet på Clubhouse ikväll.

Hur ska man summera den här månaden då?
Skit och pannkaka typ!
Svintråkigt men det verkar ju som att det gick vägen trots allt, valet att ta favvobeatern visade sig vara rätt även om jag är galet less på den just nu 😝
Säger väl såhär: Skicka den däringa Malmdinkan imorrn så är allt glömt och förlåtet 😉🤣

Ändå lite medvind måste tillstås. Fick sms i veckan att pannan var färdigservad och klar för upphämtning. Och idag kom ytterligare goda nyheter från Krons att mitt bund jag beställt finns för avhämtning. Hade ovan bitar fallit på plats en vecka tidigare hade min fail med största sannolikhet varit ett faktum. Bild för att det är roligare. Kollar Paddington med ungarna
D45EACBA-8F25-42A5-B6D0-A76F530583E9.jpeg

Finns det någon kommitté eller liknande dit man kan överklaga att man åkt ut? Har börjat inse att jag utsattes för en komplott anförd av @Berns och hans handgångne man @Staafen . En komplott som ledde till att jag oförtjänt åkte ut!

Vad skönt att du lägger skulden på dom, jag hade nästan lite dåligt samvete för att jag golade ner dig och hånade ditt val av klocka i nästan en hel månad. Men då släpper jag det nu.
tack

De gömde väl antagligen ditt fickur för att djävlas med dig, åtminstone är det min obesvisade hypotes. 🤓

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp