• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu då?? 😁
OWGM.JPG
IMG_20210227_134036_resized_20210227_114333460.jpg
Härligt!
My work here is done ✅
B74683DA-F45B-45DA-82D1-B8C2BA3401E2.gif

Lyssnade på senaste podavsnittet från Urbildningsradion och inser att jag missat något. Så kan vi ju inte ha det! Ska rota fram något jag står ut med att ha under hela Mars. Synd bara att jag inte hinner få nästa inköp... Den presentationen får vänta till April mao. Återkommer under dagen!!

Lyssnade på senaste podavsnittet från Urbildningsradion och inser att jag missat något. Så kan vi ju inte ha det! Ska rota fram något jag står ut med att ha under hela Mars. Synd bara att jag inte hinner få nästa inköp... Den presentationen får vänta till April mao. Återkommer under dagen!!
Jag är med dig. Ska bara vakna upp ur söndagsdvalan och skicka in mitt bidrag. Kommer köra med både hängslen och livrem iår!

Jag har ett problem! Vad ska jag göra?

Jag köpte en City Skindiver i mitten av januari som var tanken att använda under mars. Den sitter tyvärr fast i tullen sedan över en månad och jag vet inte när den behagar komma. Jag betalade dock moms och avgifter i tisdags så det är väl förhoppningsvis inte allt för långt kvar.

0.jpg

Screenshot_20210226-091126_PostNord-02.jpeg

Igår ändrades planerna då jag tilldelades en trevlig gammal Seiko av @Berns och @Denke under inspelningen av Urbildningsradion. "Glädjen" höll i sig ett helt dygn tills den idag slutade fungera. Den hade en hel del rost i verket och fick väl nog antar jag. 😄

20210226_222626-02.jpeg

Så nu är frågan, ska man våga avvakta och gå utan klocka tills Cityn kommer eller köpa nytt? Ska jag köpa nytt måste jag göra det senast 23.59 imorgon. 😬
Betalade in 19e, paket från England.
Hände inget efter tulldeklarationen, plötsligt var paketet var framme hos ombud.

Bilagor

• E2EE7162-9699-4699-B423-F589E2B76AB4.jpeg
    E2EE7162-9699-4699-B423-F589E2B76AB4.jpeg
    124.9 KB · Visningar: 9
Ok. Skam den som ger sig. Inte så aktiv här men har gjort åtskilliga försök att använda EN klocka en hel månad. Trillat dit sista dagarna samtliga gånger. Byter ny taktik och gör ett publikt commitment tillsammans med er andra. Hoppas jag lyckats följa instruktionerna.

Anmäler mig med en Grand Seiko SBGN003.

Bilagor

• D7B0334D-FFFC-4649-B63A-B4F9E7A9EDD8.png
    D7B0334D-FFFC-4649-B63A-B4F9E7A9EDD8.png
    121.7 KB · Visningar: 1
Nå.. Hur lägger ni upp dagen före D-Day? Vad är strategin? Är det timrotation bland klockorna eller laddas det upp genom att helt enkelt köra naket?

Tar gärna emot alla tips!

/En debutanten
Jag kommer nog köra business as usual med några byten under dagen. Inför 12 slaget kommer jag ha ställt OWG-klockan och högtidligt trycka in kronan exakt vid midnatt. Är fröken ur bästa referenstiden?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp