• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Äh, det här går inte. Jag är redan trött på storleken på Frogman. @Staafen ändrar du till G-Shock MRG-G1000 på mig 🤷‍♂️
Försökte men...

giphy.gif

😉

Bra tryck i tråden! Är lite orolig för @Staafens hälsa, man kan bli utbränd för mindre och vi har inte börjat än 😅 Till nästa år får vi nästan ha en administrativ avgift för varje gång någon ändrar sitt val av klocka. Kanske den jämna fina summan av 23:- så att pulsen i alla fall ökar lite på administrationen?!

Jaha, ingen idé att dra ut på eländet. Kom på, i all misär, att räkningarna skulle pyntas. Föredömlig som jag är har jag min dosa inlåst i vapenskåpet med, bl.a, klockorna. Så när jag ändå var nere i källaren och rotade passade jag på att switcha klockor. Tur det så jag, dels, slapp diska mig själv ofrivilligt imorrn bitti. Och i all stress då slippa korta länken. Har blivit lite fet det senaste året så påbörjade en LCHF-kur 1/2. Har inte burit 58:an sen dess och nånting måste hänt för jag fick dels plocka en länk, men även justera inåt ett hack i microjusteringen. Lite glädje i allt det tråkiga. Anyhow, nu sitter 58:an där den ska kommande månad. Två saker slog mig efternatt ha burit panerai ett tag. Nr1, jag måste ställa tiden. Nr2, vad ”söt” den är. Känns som ett dam-ur när man vant sig med panna. Men ändå, känns rätt bra att ha den åter på armen. Gillar fan den här skarpt.
97AD61F6-29E6-46C5-AFE5-1A60168A47D6.jpeg
5E120FBE-F8B2-4364-A639-84FA82581702.jpeg
DE9CA9A6-80A4-4290-8223-1F1C7687F060.jpeg
FEA56D3C-64F8-43E3-A939-4DABD9E51E89.jpeg

Jag har inte varit hemma på 4 dagar och kommer inte hem förens kl 23:45 idag. Och klockan jag ska ha på OWGMARCH har jag haft nu i snart en vecka. Får jag pluspoäng för det? 😇 🤣 Jag får se om jag hinner testa lite andra klockor under de sista 15 minutrarna innan Reverson ska på igen!
lycka till allihop 👏🏽
(I skrivande stund så lyssnar jag på urbildningsradion, mycket bra innehåll och trevligt avsnitt kring OWG MARCH, grymma är ni @Berns @Staafen och @Denke )

ABA3E2C5-C02A-4104-B37A-9396F51EDF05.jpeg

Måste försöka komma igång med träningen under mars. Någon som vet hur svett/vatten-duglig en SBGA293 är om man hittar rätt band? Den ska ju klara 10 bar så jag vågar nog testa. Det kommer nog handla om löpning och cykling på motionscykel/trainer inomhus. Känns som man vill ha på sig klockan så mycket som möjligt. Tänkte försöka ha duschen och när jag sover som undantag.

Måste försöka komma igång med träningen under mars. Någon som vet hur svett/vatten-duglig en SBGA293 är om man hittar rätt band? Den ska ju klara 10 bar så jag vågar nog testa. Det kommer nog handla om löpning och cykling på motionscykel/trainer inomhus. Känns som man vill ha på sig klockan så mycket som möjligt. Tänkte försöka ha duschen och när jag sover som undantag.
Kan inte lova dig något. Men jag simmar med min Seiko 5 på 10bar. Ännu är den tät.
Så lite regn och svett skulle jag inte oroa mig för. 🙂👍🏻

Sluta nu! Börjar ju stressa över mitt klockval när alla byter hela tiden 🤯
No shit. Insåg nyss att mitt gummiband inte kommer att funka med min Radiomir pga wirelugs. Dessutom är jag väldigt känslig för för tight passning på armbandet och nästan alla mina band sitter antingen för löst eller för hårt.

Får köpa fler band, för att byta till 372 skulle bli för lätt..

Det stod något om en Swatch i listan på första sidan... Såhär kan det ju inte gå till... Man kan ju inte välja en Swatch för att sedan ändra sig... Det kanske går om man velar mellan rolex och Daniel Wellington.. men inte när det kommer till klockornas klocka och plastens plast.....

Självklart står jag för vars mans frihet till val av klocka under denna fantastiska månad.. men denke.. hur tänkte du nu?

PS.. den där satt som en käftsmäll på din arm... Förstår lite grann varför du väljer den..

Jaha, sista kvällen tillsammans på MINST en månad😞 Anledningen till att jag skriver minst är att jag i veckan ska försöka få iväg den på en välbehövlig service. Om man ska försöka se nåt, gällande klockorna, positivt med OWG-march är det nog att bättre tid för att lämna iväg något för service finns nog inte?! Ingen risk att pannan ligger hemma och frestar mig då.

Och som att det inte räckte med att min kära 390 ska iväg på spasemester nåddes jag nyss av beskedet att min kära farmor gått bort❤️
Tröstar mig med att hon levt ett mycket bra liv in i det sista och dog knall fall utan förvarning.
Livets gång och få förunnat att få leva ett långt liv med den kvaliteten hon gjorde. Men trist likt förbannat. Jaja, februari löper mot sitt slut och imorgon är det allvar. Stort lycka till alla i tråden. Och jag måste säga att jag nästan blir tårögd över beloppet vi hittills samlat in till min stora dag! Bra jobbat allihopa, och framförallt @Berns och @Staafen

B9529301-89F6-4D08-BA88-37CD19E82DE8.jpeg
Beklagar sorgen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp