• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Det skulle Batman gilla! 😁
tenor (1).gif
Är det alltså lavettläge på dubbelpipigt :oops:
2BCBFC5A-91E7-424F-9360-3D5543E64147.jpeg

:D:D:D
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
30 min för ett bandbyte är alldeles för lång tid. Du får testbyta för att effektivisera varje moment av bytet så att du kommer ner till under 10 min. Kämpa på! Tror på dig!

Det är en jädra pers att byta band på vissa G-Shocks. Satt en hel kväll för några månader och försökte byta band på min GW-6900 :banghead:
Håller med 30 min är rimligt med dessa 8 skruvar och sen lite bryt och fix för att få loss och på. Men vem vet, kanske ledsnar jag inte på den svarta och dammar in full pott på 744 timmar G-shock!
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Frågan dök upp om man får ha pulsklocka på sig när man tränar, dvs utöver eller istället för den man valt att bära i mars. Detta är inte tillåtet utan isf får man välja att bära enbart den hela mars eller använda nedan beprövade metod. 😄
Screenshot_20210217-100457_Google-01.jpeg

Dubbelpipigt ala Fidel Castro är självklart no no! 😁
Screenshot_20210217-101032_Google-01.jpeg
 

martaSM30

Audemars
Frågan dök upp om man får ha pulsklocka på sig när man tränar, dvs utöver eller istället för den man valt att bära i mars. Detta är inte tillåtet utan isf får man välja att bära enbart den hela mars eller använda nedan beprövade metod. 😄
Screenshot_20210217-100457_Google-01.jpeg

Dubbelpipigt ala Fidel Castro är självklart no no! 😁
Screenshot_20210217-101032_Google-01.jpeg
Men va!? Vi löpare som loggar löpning med mer uppkopplade "klockor" får ju då springa utan loggning under mars:confused:Den var svår.
 

martaSM30

Audemars
Finns det inga alternativ som inte är klockor? Förr hade man ju ett skavande band runt bröstkorgen. Eller ett simplare armband?
Det kan ju iofs debatteras ifall löparklockor är klockor men simplare armband ger för lite data (för mitt nöje). Men det hela faller på att jag skulle springa med min vintage omega. Synd att inte reglerna medger byte för träning.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Det kan ju iofs debatteras ifall löparklockor är klockor men simplare armband ger för lite data (för mitt nöje). Men det hela faller på att jag skulle springa med min vintage omega. Synd att inte reglerna medger byte för träning.
Du behöver absolut inte springa med Omegan på dig. Bättre att springa utan isf och stoppa pulsklockan i fickan. 😃 Det låter larvigt kanske men det är en regel som följt med sedan starten av OWG (vad jag vet) och någonstans måste man sätta gränsen. 😃 Detta var uppe förra året med och @Berns kanske kan fylla på med info från det.
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Det kan ju iofs debatteras ifall löparklockor är klockor men simplare armband ger för lite data (för mitt nöje). Men det hela faller på att jag skulle springa med min vintage omega. Synd att inte reglerna medger byte för träning.
Tänk på att det bara är under en månads tid :) Och du måste ju inte springa med seamastern, du får springa helt utan klocka. Det viktiga är ju att du inte hänger på något annat i klockväg.

Alla undantag från en rätt simpel regel skulle få hela konceptet att falla. Nu vet du var i OWG March utmaningen är för dig!
 

erow

Patek
2-Faktor
Nu är jag inte drabbad av problemet med pulsklocka, men tycker det är bra med tydliga "regler".
Kommer själv ihåg förra året när ett besök hos Sjöö Sandström var inplanerat i mars och man visste att man inte kunde prova några klockor, kändes väldigt konstigt (blev dock inställt pga covid)
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Nu är jag inte drabbad av problemet med pulsklocka, men tycker det är bra med tydliga "regler".
Kommer själv ihåg förra året när ett besök hos Sjöö Sandström var inplanerat i mars och man visste att man inte kunde prova några klockor, kändes väldigt konstigt (blev dock inställt pga covid)
Mars blir en dålig månad för AD:s ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp