• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det kan ju iofs debatteras ifall löparklockor är klockor men simplare armband ger för lite data (för mitt nöje). Men det hela faller på att jag skulle springa med min vintage omega. Synd att inte reglerna medger byte för träning.
Vi är en väldigt demokratisk diktatur och lät diskussionen i trådarna tidigare år få sätt regelverket. Där röstades dubbelpipigt eller byte till träningsklocka ner. med lite kreativitet och vilja så går det nog att hitta sätt att mäta träningen utan att ha träningsklockan på handleden.

Ett tips till de som inte kan hålla sig från att beställa klockor under OWG. Se till att välja Postnord som speditör. Då är det ingen risk att den kommer i mars iaf och frestar.
Ett annat tips är att inte köpa er OWG klocka från UK och skicka med Postnord. 😂
Screenshot_20210216-190203_PostNord.jpg

Vi är en väldigt demokratisk diktatur och lät diskussionen i trådarna tidigare år få sätt regelverket. Där röstades dubbelpipigt eller byte till träningsklocka ner. med lite kreativitet och vilja så går det nog att hitta sätt att mäta träningen utan att ha träningsklockan på handleden.
Låter helt rätt och riktigt! Regler är regler. Får hitta ett alternativt sätt att lösa det på. Eller knata runt hela mars med min Garmin Fenix 5 (hemska tanke).

MVH//personen som drog igång pulsklocksdiskussionen denna dag. 😂

LYSTRING!

Behöver ert engagemang för att välja vapendragaren för mars :D

1. Anmälningsbevis
Screenshot_20210217-130231_Chrome.jpg

2. Slog vi Norge till 10.000?!
Screenshot_20210217-130258_Chrome.jpg

3. Sist men inte minst, vad ska jag ha i mars?! Omrösning via reaktioner på inlägget enligt nedan:
Skärmavbild 2021-02-17 kl. 13.11.19.png
För mögel-Omega
Skärmavbild 2021-02-17 kl. 13.12.18.png
För o-möglig Omega
Skärmavbild 2021-02-17 kl. 13.13.35.png
För tysk kvalitet i form av Sinn
Skärmavbild 2021-02-17 kl. 13.15.17.png
För lite vardagslyx med Blancpain

20210217_123548.jpg

Jag kollar inlägget 28/2, flest reaktioner avgör så rösta på!

LYSTRING!

Behöver ert engagemang för att välja vapendragaren för mars :D

1. Anmälningsbevis
Screenshot_20210217-130231_Chrome.jpg

2. Slog vi Norge till 10.000?!
Screenshot_20210217-130258_Chrome.jpg

3. Sist men inte minst, vad ska jag ha i mars?! Omrösning via reaktioner på inlägget enligt nedan:
Skärmavbild 2021-02-17 kl. 13.11.19.png
För mögel-Omega
Skärmavbild 2021-02-17 kl. 13.12.18.png
För o-möglig Omega
Skärmavbild 2021-02-17 kl. 13.13.35.png
För tysk kvalitet i form av Sinn
Skärmavbild 2021-02-17 kl. 13.15.17.png
För lite vardagslyx med Blancpain

20210217_123548.jpg

Jag kollar inlägget 28/2, flest reaktioner avgör så rösta på!
Underbart! Jag skriver upp dig nu. Dra ett PM när du bestämt vilken klocka det blir.

Men ack så svårt att logga höjdmeter och puls när man åker skidor på Fjällskogen.

Självklart måste man haka på även i år.
För att öka svårighetsgraden väljer jag en av mig aldrig använd 40-tals Omega "Omega" med oklar funktionsduglighet som med gott samvete kan säljas den första april.
Passar också på att utmana @StarMan @Jeser90 @osc10 och @larra64 där förloraren får bjuda på första afterpandemipilsnerrundan. Lämnar man w/o blir det per automatik två rundor.

IMG_0279.jpg

IMG_0281.PNG
Challenge accepted! Kör hårt :cool:

Självklart måste man haka på även i år.
För att öka svårighetsgraden väljer jag en av mig aldrig använd 40-tals Omega "Omega" med oklar funktionsduglighet som med gott samvete kan säljas den första april.
Passar också på att utmana @StarMan @Jeser90 @osc10 och @larra64 där förloraren får bjuda på första afterpandemipilsnerrundan. Lämnar man w/o blir det per automatik två rundor.

IMG_0279.jpg

IMG_0281.PNG
Bra Patrik och utmaning antagen! Om alla klarar hela mars då? Då är det du som bjuder? ;)

Första spurtpriset gick till Sverige! (Obs kommer dubbelposta på Tidssonen också).
EA73D47E-6EAD-48C2-AF49-501F417EFC6F.jpeg
De där känns nästan som de viktigaste i OWG-march. Vi kan fasiken inte förlora mot norrbaggarna!!😈 Skulle aldrig förlåta mig själv.. Ska vi inte ha nått typ av straff? Om vi förlorar mot norrmännen måste alla ha klockan på sig en vecka till? Kanske kan få upp motivationen ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp