S
Staafen
Guest
Grymt jobbat allihop! Mot 100k!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alltså, jag tycker personligen att du ska ta den du visade häromdan..Lutar sig lite mot denna ändå..
Oj vad jag inte ser fram emot mars…
Jag ser OWG March som en personlig utmaning att använda en klocka jag aldrig skulle använda annars. Att göra det så svårt som möjligt för sig.
Förra året gick valet till Triwa Comb Over med fokus på fjolårets kanske mest omtalade världsledare Donald Trump. Det gick med nöd och näppe i 31 dagar.
Dagens nya omvärldsläge och med Trump (tillfälligt?) ute ur spelet ger oss en ny situation och en ny obehaglig verklighet. Vad ger då inte en större utmaning än att ha en av nutidens mest obehagliga och omskrivna ledare på handleden, hur obekvämt det än må vara?
Det kanske även är ”a new world order” på ingång, så det är kanske lika bra att förbereda sig.
Det här kommer inte bli lätt…
OWGM Klocka 2022:
Montre/Vladimir Putin
40mm
3 ATM
Quartz
Oh, by the way
VC, PP och AP lever farligt? En ny "holy trinity"? Trump, Putin och Kimpan.Blir det Kimpan nästa år då?
VC, PP och AP lever farligt? En ny "holy trinity"? Trump, Putin och Kimpan.
Nya regler i år, postar man en klocka måste man själv ha på sig den redan nästa veckaBlir det Kimpan nästa år då?
Trodde du skulle göra det till en utmaningLutar sig lite mot denna ändå..
Utmaningen består ju i att inte få byta klocka under en hel månad. Och kanske framförallt, komma ihåg att man inte ska byta.Trodde du skulle göra det till en utmaning
Jag vet men av alla hans klockor tycker jag han gör det lite väl lätt för sigUtmaningen består ju i att inte få byta klocka under en hel månad. Och kanske framförallt, komma ihåg att man inte ska byta.
Fast det är roligare OM han byter klocka ju... För då kommer Båtsman och knackar på (kinden)Utmaningen består ju i att inte få byta klocka under en hel månad. Och kanske framförallt, komma ihåg att man inte ska byta.
Hehe oavsett val så kommer jag nog inte klara det ändå. Kan inte ha samma klocka i mer än 2-3 dagar. Förra året klarade jag 11 dagar med en helt ny Jaeger-LeCoultre Reverso Monoface en klocka som jag sålde just för att jag tröttnade, men ångrade mig lika snabbt.. så då köpte jag en Duoface (första bilden) och den har jag haft snart i ett år nu, rätt så bra för en serieflippare av högre rang (Delar lite fler bilder på min Duoface samt några färska bilder på BB58 som jag tog idag).Jag vet men av alla hans klockor tycker jag han gör det lite väl lätt för sig
För oss som gärna byter två, tre gånger om dagen så är det en utmaning, oavsett klocka.Jag vet men av alla hans klockor tycker jag han gör det lite väl lätt för sig
Jag minns detta mycket väl Lycka till i år. Hade jag haft råd hade jag gärna köpt din blå BB58 så fort du du tröttna på denHehe oavsett val så kommer jag nog inte klara det ändå. Kan inte ha samma klocka i mer än 2-3 dagar. Förra året klarade jag 11 dagar med en helt ny Jaeger-LeCoultre Reverso Monoface en klocka som jag sålde just för att jag tröttnade, men ångrade mig lika snabbt.. så då köpte jag en Duoface (första bilden) och den har jag haft snart i ett år nu, rätt så bra för en serieflippare av högre rang (Delar lite fler bilder på min Duoface samt några färska bilder på BB58 som jag tog idag).
Men neeej klart du ska köra med den! Ploppen är ju en stenhård klocka som tål allt och förtjänas att användas, inte ligga i en låda och vänta…Frågan är nu om man ska ta en helt 10/10 skick Proplof o köra OWG med den eller ska man bara låsa in klockan i typ 10-12 år till
Känner mig kränkt
OWGM är inget för dom lättkränktaKänner mig kränkt
@Zorin har ju snart diktatorstatus själv och kommer ha en egen klocka samt bild när han rider på en björn.
Vad heter du på insta?Har gått in på Instagram och följer alla som skrivit sin insta här. Lustigt nog följde jag nästan alla redan Liten klockvärld.
Nu mig med men jag har typ inte använt mitt konto innan. Bara lurkat runt liteHar gått in på Instagram och följer alla som skrivit sin insta här. Lustigt nog följde jag nästan alla redan Liten klockvärld.
Är det en sån här du beställt ??Försökte hitta reglerna för denna idioti men kanske min dumhet som hindrar mig (är ju trots allt dum nog och går med på detta i år igen) MEN vad säger reglerna om man köper en klocka som inte hinner hem till 1.e mars, är det då ok att gå klocklös tills denna anländer OM man anmäler klockan innan 1.e mars? @Staafen @Berns, ja @roosterman jag kan lika gärna tagga dig och @Back oxå för lär väl tagga er en del kommande månad ändå
Gjort samma reflektionHar gått in på Instagram och följer alla som skrivit sin insta här. Lustigt nog följde jag nästan alla redan Liten klockvärld.
Hahaha nästanÄr det en sån här du beställt ??
Lycka tillRedan förbannad på mig själv för detta valet. Varför utsätter jag mig själv för sånt här? Blir illamående bara jag tittar på fanskapet. Förvånad om jag klarar mig i mer än en vecka…