• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2022

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tycker det är en väldigt intressant tanke. Jag måste fundera och tar gärna era åsikter.

Ska vi byta insamling till UNHCR för Ukraina?

like.jpg = JA
angry.jpg = Nej

Om vi kommer fram till att byta så gör vi det efter dragningen på fredag.

Edit: Förtydligande, de skänkta pengarna kommer givetvis att stanna hos Maskrosbarn. Frågan gäller om vi ska starta en ny insamling för resterande del av OWG eller om vi låter den befintliga insamlingen köpa på.

Vi behöver ju inte byta, lägg till UNHCR för Ukraina, så får man välja vilka man vill skänka pengar till!

Ville byta initialt, när invasionen skedde. En känsla som säkert många hade då. Men… det finns ett stort stöd nu till UNHCR mfl för Ukraina och det blir ju lite på bekostnad till andra som Maskrosbarn, Min Stora Dag, BCF mfl som hamnar lite i skymundan. Framför allt kanske… har man commitat att köra insamling en månad till någon så får man ju göra det också. Lotteriet och andra mera officiella OWGM-aktiviteter bör fortsätta till Maskrosbarn alltså tycker jag. Vad gäller frivilliga donationer eller som att auktionera ut varor o dyl så väljer man ju själv vad man vill stödja. Man kan ju köra Klocksnacks redan startade insamling till UNHCR så tycker inte det behöver öppnas något OWGM hos dom.

Tycker att det är svårt att jämföra, håller med dig att maskrosbarn, min stora dag, BCF är jätte viktiga och behöver få in deg! Men nu snackar vi faktiskt om barn som förlorar sina föräldrar i krig, det är ju helt sjukt att det kan hända 2022, och dessutom här i Europa. Vi gör ju detta för den goda sakens skull, varför inte försöka att hjälpa så många vi kan istället. Vi har ju som sagt nått vårat mål på 100.000 Kr, är helt övertygad att det kommer att ramla in minst 50.000 Kr till Maskrosbarn!

Så om vi lägger till UNHCR för Ukraina, så får man välja helt enkelt, många bäckar små, som det så fint heter!

Vi behöver ju inte byta, lägg till UNHCR för Ukraina, så får man välja vilka man vill skänka pengar till!

Tycker att det är svårt att jämföra, håller med dig att maskrosbarn, min stora dag, BCF är jätte viktiga och behöver få in deg! Men nu snackar vi faktiskt om barn som förlorar sina föräldrar i krig, det är ju helt sjukt att det kan hända 2022, och dessutom här i Europa. Vi gör ju detta för den goda sakens skull, varför inte försöka att hjälpa så många vi kan istället. Vi har ju som sagt nått vårat mål på 100.000 Kr, är helt övertygad att det kommer att ramla in minst 50.000 Kr till Maskrosbarn!

Så om vi lägger till UNHCR för Ukraina, så får man välja helt enkelt, många bäckar små, som det så fint heter!
Man får ju väga sina ord här så man inte framstår som emot Ukarina-hjälp... tycker absolut folk skall skänka dit också och själv har jag gjort det redan. Det jag menar är att ni har väl t ex förankrat med alla sponsorer att pengarna från lotteriet går till Maskrosbarn, då får man ju liksom ställa frågan till dom också @Berns .
Men jag är med vad än detta landar, vi skall givetvis inte dividera om vem som behöver mest hjälp. Ukraina behöver givetvis ofantligt mycket större ekonomiskt o dyl stöd än Maskrosbarn. Det får dom också, se https://www.svd.se/di-caprio-skanker-miljoner-till-ukraina men med det så vill jag absolut inte säga att dina eller mina pengar inte behövs där.

Hemma med MiniMic idag så då blir det soffläge med barnprogram och matchande outfits. Förutom klockan då. Lite för ung för att gå runt med en limited edition bara sådär, vill inte göra de andra barnen avundsjuka.
Bud is love, Bud is limited edition, Bud is OWG
BDE0FB1C-8572-4C26-929E-5748EFDDA8E5.jpeg

Sen incheckning dag 10. Har inte hunnit tänka på klockor än idag 😳. Har haft lite slack senaste timman så vi har hunnit begrava en hamster som dog inatt och tagit med lillgrabben till djuraffären och införskaffat en övergödd ersättare. Nu ska vi skura den lille krabatens nya habitat för säkerhets skull. Ha en fin kväll alla OWGare.
6446B572-0A16-4822-B1D5-B2AFC776D971.jpeg

Man får ju väga sina ord här så man inte framstår som emot Ukarina-hjälp... tycker absolut folk skall skänka dit också och själv har jag gjort det redan. Det jag menar är att ni har väl t ex förankrat med alla sponsorer att pengarna från lotteriet går till Maskrosbarn, då får man ju liksom ställa frågan till dom också @Berns .
Men jag är med vad än detta landar, vi skall givetvis inte dividera om vem som behöver mest hjälp. Ukraina behöver givetvis ofantligt mycket större ekonomiskt o dyl stöd än Maskrosbarn. Det får dom också, se https://www.svd.se/di-caprio-skanker-miljoner-till-ukraina men med det så vill jag absolut inte säga att dina eller mina pengar inte behövs där.
Väl talat. Jag tycker att ingådda avtal ska följas.
Sen är det väl inget som hindrar om någon vill skänka till Ukraina också......

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp