• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2022

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Börjar bli varm i kläderna nu som kom igen nu alla mörkare. Ni vet vilka ni är!
9B83EBF5-6EB6-4B54-828F-A3AF867D7613.gif

Jag tycker det är en väldigt intressant tanke. Jag måste fundera och tar gärna era åsikter.

Ska vi byta insamling till UNHCR för Ukraina?

like.jpg = JA
angry.jpg = Nej

Om vi kommer fram till att byta så gör vi det efter dragningen på fredag.
Ville byta initialt, när invasionen skedde. En känsla som säkert många hade då. Men… det finns ett stort stöd nu till UNHCR mfl för Ukraina och det blir ju lite på bekostnad till andra som Maskrosbarn, Min Stora Dag, BCF mfl som hamnar lite i skymundan. Framför allt kanske… har man commitat att köra insamling en månad till någon så får man ju göra det också. Lotteriet och andra mera officiella OWGM-aktiviteter bör fortsätta till Maskrosbarn alltså tycker jag. Vad gäller frivilliga donationer eller som att auktionera ut varor o dyl så väljer man ju själv vad man vill stödja. Man kan ju köra Klocksnacks redan startade insamling till UNHCR så tycker inte det behöver öppnas något OWGM hos dom.

Ville byta initialt, när invasionen skedde. En känsla som säkert många hade då. Men… det finns ett stort stöd nu till UNHCR mfl för Ukraina och det blir ju lite på bekostnad till andra som Maskrosbarn, Min Stora Dag, BCF mfl som hamnar lite i skymundan. Framför allt kanske… har man commitat att köra insamling en månad till någon så får man ju göra det också. Lotteriet och andra mera officiella OWGM-aktiviteter bör fortsätta till Maskrosbarn alltså tycker jag. Vad gäller frivilliga donationer eller som att auktionera ut varor o dyl så väljer man ju själv vad man vill stödja. Man kan ju köra Klocksnacks redan startade insamling till UNHCR så tycker inte det behöver öppnas något OWGM hos dom.
+1 på den.

Googla läderdykare, jojo, gör det gärna från arbetsdatorn oxå! 😃 Hade en kollega som skulle in på Granngårdens hemsida på den tiden dom hette allman....han skrev.com istf .se......hans chef fick sig ett gott skratt...
Granngården har bytt webbadress igen efter de blev uppköpta. Tror den nya är goatse.info eller något liknande.

Jag tycker det är en väldigt intressant tanke. Jag måste fundera och tar gärna era åsikter.

Ska vi byta insamling till UNHCR för Ukraina?

like.jpg = JA
angry.jpg = Nej

Om vi kommer fram till att byta så gör vi det efter dragningen på fredag.

Edit: Förtydligande, de skänkta pengarna kommer givetvis att stanna hos Maskrosbarn. Frågan gäller om vi ska starta en ny insamling för resterande del av OWG eller om vi låter den befintliga insamlingen köpa på.
Ukraina er et godt tiltak - MEN...og et stort MEN: Alle land samler inn til Ukraina allerde. Vi bør konsentrere oss om de som ikke får så mye: Maskrosbarn. Viktig å ta vare på dem også og ikke la alle springe i flokk etter samme sak (Ukraina). IMHO.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp