• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2022

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Incheck. plast känns som nya jag.

22CCBF90-42A7-4B1E-8B90-FAA6C414E7E1.jpeg

Ahhh, just det ja. Ny uppdaterad lista kommer :)
Allt bra på andra sidan då eller känner du att du ångrar dig? ;)
VAR GRÄSET GRÖNARE??
Gräset är helt KLART grönare! Att inte byta gjorde att jag slutade kolla klock-sidor, ks-aktiviteten gick ner.. Bytena är en viktig kugge i intresset, och det är farligt att nöja sig med en :D

Men kämpa på ni! Snart är ni i mål

A66BA013-6FB0-481A-9E71-015819ED0957.jpeg

Vad var det nu Charles Darwin hävdade i sin banbrytande skrift ”Om arternas uppkomst”? Det där om att det inte är de starkaste, utan de mest anpassningsbara, som överlever det naturliga urvalet. Den tesen är väl högst tillämpbart även i OWG-sammanhang, eller hur?

0DF396DF-E778-44A4-8906-EFA3DA868547.jpeg

Nu är det blott två veckor kvar och i jämförelse med föregående års utmaning tycker jag att det är betydligt enklare. Erfarenheten gör ju en del men i mitt fall kanske också möjligheten att kunna byta band lättare då min Mellor-72 förra året, med sina fasta bandstift, begränsade möjligheterna till det.

F432DE89-F0DE-4D64-8837-A77B498B02CA.jpeg

Idag kör jag därför ett fliegerarmband från Haveston med väl tilltagen längd. Precis som det skall vara om man vill bära klockan utanpå ärmen. Serica 4512 är en rakt igenom trevlig bekantskap. Att den är handuppdragen och inte automatisk ser jag som en fördel under OWG. Det är jag som måste säkerställa att urverkets fjäder hålls uppspänd under 31 dagar vilket gör att jag knyter an till klockan på ett annat sätt än vad som vore fallet med en automatisk eller kvartskristalldriven klocka.

CAFF1A9D-69E4-4740-878B-F183D1AFA241.jpeg
05AB8E43-7039-41EE-ADCC-EC716FBBBE0F.jpeg

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp