• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2022

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
…och så trillade det in en ny klocka idag igen. Snart bara 2 dagar kvar så nu är det bara att stå emot och köra rakt in i kaklet!
2BB0CC99-A2B6-4FF8-A412-C60B1D1B5210.jpeg

Alltid kul att läsa dina poster.
Sjukt snygg klocka också, kul med manschettknapparna till. 😃
Önskar jag hade någon stilmedvetenhet 😅
Tack! 😊
Ja, kan man inte byta klocka så... 😄 Manschettknappar skiftar jag annars, normalt sett varje dag, precis som med klockor. Stil har vi alla, medvetet eller ej. Min tycker jag mejslats fram över tid. Jag försöker klä mig snyggt och vårdat hela tiden, för då blir det bra. Gärna också nån extra detalj som bröstnäsduk. Har man väst eller kavaj med slag, är brosch eller en liten enkel blomsternål, ingen dum idé. Viktigast är att man känner sig bekväm med det man bär. Då passar det mesta.

Tack! 😊
Ja, kan man inte byta klocka så... 😄 Manschettknappar skiftar jag annars, normalt sett varje dag, precis som med klockor. Stil har vi alla, medvetet eller ej. Min tycker jag mejslats fram över tid. Jag försöker klä mig snyggt och vårdat hela tiden, för då blir det bra. Gärna också nån extra detalj som bröstnäsduk. Har man väst eller kavaj med slag, är brosch eller en liten enkel blomsternål, ingen dum idé. Viktigast är att man känner sig bekväm med det man bär. Då passar det mesta.
Låter som kloka ord.
Tror det kan handla om ”ovana” att ha finare kläder också, även om jag gärna har det.

Sen har jag jobbat hemma så pass länge också så det har väl blivit att man inte brytt sig lika mycket kanske :)

I södra delen av Sverige har vi inte längre meteorologisk vinter längre. Men vi går även från vinter till vinter och hoppar över de andra årstiderna. Detta är väldigt förvirrande.. 🥶❄️

Edit: samt att jag fick lära mig när jag flyttade hit att det aldrig snöar här. Is there a glitch in the system?
D72FEEF3-9B97-491C-B024-BE16329C83DA.jpeg

Senast ändrad:
Låter som kloka ord.
Tror det kan handla om ”ovana” att ha finare kläder också, även om jag gärna har det.

Sen har jag jobbat hemma så pass länge också så det har väl blivit att man inte brytt sig lika mycket kanske :)
Det beror vad man lägger för värdering i "finare kläder". Det behöver absolut inte vara kostsamma kläder. Det finns gott om bra secondhand, t.ex. via Lifestyle i KS. Många guldkorn där. Någon sorts basgarderob som både innehåller finare "gå bortskläder" och det vanliga, det har nog de flesta. Mixa oftare gå bortskläderna med de vanliga till vardags. Tänk, idag jag klär upp mig för....
...Och många gånger kommer man långt bara med hel, ren och putsade skor. 😃

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp