• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2022

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Delgada

Patek
Vinterfint.
20220330_072227.jpg
20220330_072228.jpg
 

Magnetize

Cartier
2-Faktor
Det beror vad man lägger för värdering i "finare kläder". Det behöver absolut inte vara kostsamma kläder. Det finns gott om bra secondhand, t.ex. via Lifestyle i KS. Många guldkorn där. Någon sorts basgarderob som både innehåller finare "gå bortskläder" och det vanliga, det har nog de flesta. Mixa oftare gå bortskläderna med de vanliga till vardags. Tänk, idag jag klär upp mig för....
...Och många gånger kommer man långt bara med hel, ren och putsade skor. 😃
Nejdå, en skjorta räcker ju långt ändå tycker jag. :)
Och menar inte fina som i dyra, har faktiskt kikat lite på Lifestyle ibland. :D

I mitt fall tror jag nog det beror på en vana mest, att jag oftast har haft tröja istället för skjorta, även om man kan ha en fin tröja också så att säga. :)
Men mycket bra tips som sagt och kloka ord! Tack!
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Det har varit första gången jag deltagit i detta påhitt. Har tidigare tänkt att det varit "omöjligt" att bara ha en klocka på sig 31 dagar i rad och ska väl erkänna att jag inte hade särskilt höga förväntningar på mig själv att klara det nu heller.

Men, det har gått klart mycket enklare än vad jag trott, och varit en nyttig månad efter över fem års frenetiskt flippande. Jag inser att jag antagligen inte njutit tillräckligt av många av de klockor jag ägt, utan istället fokuserat på nästa fångst.
Dessutom är det underbart att se hur mycket pengar som samlats in till Maskrosbarn, vilket naturligtvis är det viktigaste.

Stämningen här i tråden är också något som gör att jag garanterat kommer delta igen nästa år. Det känns som att forumet under de senaste åren blivit mycket mer förbjudande mot att få ha lite roligt och skratta, så detta behövdes verkligen.

Kommer ärligt talat kännas lite vemodigt på fredag. Inte för att jag får byta klocka, utan för att gemenskapen och galenskapen är över.

Checkar in för näst sista dagen för detta år. Puss på er.
DSC_0264.jpg
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Skojar till det med ett bandbyte på den näst sista dagen av utmaningen. Från tropic till läder inom loppet av några minuter.

63EA5DDD-8D59-4AF3-8B6E-75081979D0F2.jpeg
44646567-04AE-46C1-A4CA-774F6F3348E7.jpeg
477E054A-286E-40D7-8711-539A7519B404.jpeg


Maskrosbarn och vår insamling till organisationen är dock inget att skoja om. Därför blir det ytterligare en slant mot 200000:- från mig. Jag är övertygad om att vi når dit, inte minst eftersom @NiklasF har en pågående auktion på tre fina KS Explorers Club band som kommer att bidra till insamlingen.


9688450C-0588-4B22-96AD-CA9D9980FDD8.jpeg
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp