• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2022

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Å där kom hjorten
BB9AE03B-DD92-47BD-9AB3-C63ED662878E.jpeg

Månadens favoriter måste bli @JoelD Marathon och @Fliegerchronograph🚁 Sernica. Det har varit en fröjd när de dykt upp i flödet, också beroende på duktiga fotografer. @Staafen Sub är ju också ganska så trevlig! Snart är det slut och det har varit lätt för mig men det ska ändå bli skönt att spänna på lite plast om ett par timmar! Nu ska jag kavla upp ärmarna och ta disken, familjen vägrar. Sorry för vardagsrealismen 😃
D615E4AA-44C4-4D00-8612-766B0E5B20A3.jpeg

Lill-lördag!
Och tänk, vi spräckte 300 sidor! Inte nära förra årets över 500 sidor... Men tycker att det har varit ett ganska lagom tempo i år.
_DSC7522-01.jpeg
Tänkte också på det. I år har det ju inte varit samma gifhelvete som förra året. Måste säga att jag föredrar lite kalsonger i tråden istället för att bli giftraumatiserad. Skönt helt enkelt!

Dag 30 nu. Jag tänkte dela med mig lite av mina erfarenheter från förra året, och i år.

Förra året var första gången jag var med, sjukt spännande och första dagarna var hemska att försöka hålla sig borta. Framåt mitten av månaden så kändes det mycke bättre när jag kommit in i det mer, och mot slutet var jag riktigt taggad att ta mig i mål.

I år har det inte riktigt känts likadant. Jag valde samma klocka för att göra en kul grej av det, den får tyvärr inte så mycket handledstid i övrigt. Första dagarna var helt ok sådär, jag visste ju vad jag gett mig in på. Men redan efter någon vecka så har intresset svalnat lite och det har bara känts lite "meh" när jag tar på mig klockan varje morgon. Inget jättesug efter de andra klockorna heller, bara lite halvt likgiltig. Nu är det en dag kvar, och jag har tagit fram ett par kandidater att ha på fredag och helgen, men känner inget jättesug att misslyckas med tävlingen bara för att de ligger framme.

För att sammanfatta så har detta år inte alls varit lika kul och intressant som förra året för mig, kanske beror det på att jag valde fel klocka, jag vet faktiskt inte. Jag är rätt glad över att detta snart är över, och tänker hanka mig över mållinjen med äran i behåll. Nästa år kommer jag också vara med, men klockvalet väntar jag med tills dess. Hur det än känns att ha samma klocka på sig så känns det fruktansvärt bra att få vara med på en sån här grej för att stöda barn som har det svårt, och vara en del av detta härliga community.

Ha en bra kväll nu alla, och så blir det en sista incheckning imorgon!

IMG_20220330_221249.jpg

Här står jag och rör ihop en tvål. Först ville jag hitta en lösning som inte torkade ut barnens hud. Sedan lärde jag mig att tvål kan man visst enkelt göra själv. Det visade sig vara roligt och lite spännande också. Ingen mer Sodium Lauryl Sulphate i vårt hus 🤙🏽 Klocka för topic och fantastiskt att vi nått 200k 🇺🇦
65FEB574-C42C-4320-B0FD-17A75C60B1AB.jpeg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp