• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2022

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Cykelmek och mesh ikväll. Senast jag hade mesh var förra owgm och det var bara hemskt. Kändes bättre idag😊
PXL_20220330_193246649-1.jpg

Trettionde dagen. Näst sista... Den har känts långt borta men nu är den här. Morgondagen kommer att gå fint, men som jag längtar efter att byta som jag vill! Ändå glad att jag valde just Tudorn.
Näst sista OWG-knapparna. Fin "guld på silver-kvalité", tjock guldplåt på ovansidan och på reformen. Lite som doublé, fast med silver som basmetall istället för någon sorts mässingslegering. Infattade med en cabuschonslipad, lätt gröntonad tigeröga. Precis som gårdagens, en svensksåld import med oval kattfotstämpel.
PSX_20220330_223132.jpg

Nejdå, en skjorta räcker ju långt ändå tycker jag. :)
Och menar inte fina som i dyra, har faktiskt kikat lite på Lifestyle ibland. :D

I mitt fall tror jag nog det beror på en vana mest, att jag oftast har haft tröja istället för skjorta, även om man kan ha en fin tröja också så att säga. :)
Men mycket bra tips som sagt och kloka ord! Tack!
Och för @Magnetize
Prov på en vanlig vardagsoutfit för en gammal hantverkare. Just tweedvästen är dock för dagen, helt flångny.
PSX_20220330_083756.jpg

IMG_7466.jpeg

Godmorgon. Tnr 310447. Verkligen tidigt uppe med tuppen idag och verkar vara först ut den 31 mars. Har ett specialuppdrag idag ! Förresten herr @bag . Det är ju för fa... en kanin i din GIF. Hur är det med djurkunskapen ;) ? Ha’re så bra //:pompus: (När kvasten är skev, ser man vad den har använts till.// August Strindberg)

Senast ändrad:
Snacka om att vi är på upploppet. Det blev ändå en intressant månad.
Jag valde min klocka med baktanken att jag skulle börja uppskatta den mer igen. Nog har man flera gånger varit sugen att välja en annan klocka, men samtidigt har känslorna kommit tillbaka till denna. Jag har kommit på mig själv att ofta sitta och leka med hur solensstrålar reflekteras i urtavla och index och det får man se som ett gott tecken.
DF4E9A81-D20D-41B2-A51E-B5B742B9A637.jpeg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp