• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Är det ok att prova klockor på en pressträff under OWG?
AF492412-B56C-4D60-8960-023822D6952B.gif
Sååååååååja! Hejdå @Denke!

evil-laugh-batman.gif

Tyvärr har jag inte hunnit anmäla mig till årets OWG, men jag gav precis en gåva då årets insamling ligger mig väldigt varmt om hjärtat.

Jag skulle vilja dela med mig av en viktig Stor Dag som boostat mig i mina yngre dagar där jag blev nominerad av min läkare på Drottning Silvias Barnsjukhus till Min Stora Dag för en ”gruppaktivitet” i form av en resa till Kiruna.
Varför? Jo, jag tycker det är viktigt att folk ser och förstår vad era gåvor går till och att OWG gör skillnad i denna insamling.

Flertal barn i tonåren skulle samlas uppe i Kiruna från olika delar av landet som blivit nominerade och utvalda av Min Stora Dag.
Några åkte taxi, några åkte tåg och några flyg för att ha en hel helg fylld med aktiviter och glömma bort att de är sjuka och få uppleva lite roliga saker än att behöva åka till sjukhuset var varannan dag.
2010 April, Samma dag flyget skall gå, kommer askmolnet in ifrån Island, vilket betydde inga plan kunde lyfta. Person ifrån Min Stora Dag möter upp en och bokar om i sista sekund tåg upp till Stockholm och vidare till Kiruna med nattåget.
Väl däruppe mötes alla tonåringar och ledare upp ifrån Min Stora Dag, och bodde på en stor fin prästgård.
Under kommande 2 dagar var det fullt med äventyr.
Hundspann, pimpelfiske, skoteråkning, besök på ishotellet, bio, restaurang, träffa samer och deras renar.

En upplevelse som aldrig kommer glömmas och var en väldigt stor boost efter väldigt många sjukhusbesök men också en helg där man fick ”glömma bort” att man är sjuk.

Med det sagt så hoppas jag ni fick en liten förståelse att insamlingen som görs i årets OWG gör nytta för många barn och ungdomar.

En sjukdom och smärta behöver inte synas på utsidan kroppen oavsett ålder. Tänk på det när ett barn sitter på en handikappsplats på bussen innan ni säger till.

TACK KS, Medlemmar, sponsorer, Staafen, Denke & Berns m.m

Jag avslutar med en bild på vilken klocka jag iallafall skulle börjat månaden med.. ;)
EADCBE2A-A515-45E2-86A8-25FDD72F6535.jpeg

Senast ändrad:
Alltså, jag har lusläst reglementet och tycker att det haltar när det kommer till definitionerna av vad som faktiskt är en klocka. Det stämmer att jag provat några nyheter från Seiko på en pressträff…

Men! De var attrapper utan urverk, de kanske såg ut som klockor men det var icke-klockor! Dessutom identifierade jag mig inte som ’kille som provar klockor’ vid tillfället. Så jag är självklart OSKYLDIG! :cool:

Det sagt, jäklar vad många icke-klockor från Seiko jag provade! Tiotals! 🤣

❤️

AddText_03-09-06.09.36.jpg

Tillbaka
Topp