• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Lagt mig på soffan och spanar på golfen ⛳
PXL_20230312_200230372.jpg

Avrapportering 12/3.
Nu börjar man ju längta lite efter ett klockbyte... Det lösa indexet retar mig också. Men jag tänker vara stark. En ny jobbvecka hjälper att hålla fokus på annat än det som ligger i klocklådorna.
Pulkaåkning med barnbarnen och "wife2Curler2" är ett annat sätt.
Manchettlöst idag, så det blir en fin silverbrosch istället. Ett fint blåbärsris från Anton Michelsen, signerad av fantastiska Gertrud Engel. Ett företag med en intressant dansk-svensk historik, innan de slutligen gick upp i Georg Jensen.
PSX_20230312_215544.jpg
PSX_20230312_200411.jpg

Avrapportering 12/3.
Nu börjar man ju längta lite efter ett klockbyte... Det lösa indexet retar mig också. Men jag tänker vara stark. En ny jobbvecka hjälper att hålla fokus på annat än det som ligger i klocklådorna.
Pulkaåkning med barnbarnen och "wife2Curler2" är ett annat sätt.
Manchettlöst idag, så det blir en fin silverbrosch istället. Ett fint blåbärsris från Anton Michelsen, signerad av fantastiska Gertrud Engel. Ett företag med en intressant dansk-svensk historik, innan de slutligen gick upp i Georg Jensen.
PSX_20230312_215544.jpg
PSX_20230312_200411.jpg
Kan du inte fixa till indexen lite geschwint...eller åtminstone avlägsna den så du inte pajar nåt i onödan?

Kan du inte fixa till indexen lite geschwint...eller åtminstone avlägsna den så du inte pajar nåt i onödan?
Finns nog inget riktigt geschwint sätt för det.
Man behöver lyfta bort visare och tavla och sedan ska klockan tryckas om. Jag tänker att har det nu gått bra, utan problem sedan första OWG-dagen, så det borde gå bra resten av mars också. Men trist är det. ...Man ska helst bara undvika att tappa klockor på badrumsgolv. Inte ens från fyra decimeters höjd.

Finns nog inget riktigt geschwint sätt för det.
Man behöver lyfta bort visare och tavla och sedan ska klockan tryckas om. Jag tänker att har det nu gått bra, utan problem sedan första OWG-dagen, så det borde gå bra resten av mars också. Men trist är det. ...Man ska helst bara undvika att tappa klockor på badrumsgolv. Inte ens från fyra decimeters höjd.
Inte ska du behöva demontera visare och tavla för det, eller menar du att den lösa indexen kilat fast sig på något vis?
Det är en fin klocka så tycker bara det är synd om läget skulle förvärras 🙂

Tillbaka
Topp