Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skönt att höra. Vet att någon här på forumet haft problem med fläckig tavla på en solarbeat så tänkte att det kunde vara något liknandeJa det ser ju bra märkligt ut. Inget som jag noterade förrän nu, men det är ljuset som spökar till det.
Ser ut att gå på el. Jag ser i alla fall inget avgasrörSåg ett riktigt fränt fordon idag. Very much not approved by Greta Thunberg.
Kul! Vad fick du den för?Jag som hade lovat mig själv att inte köpa nån klocka under owg i år. Åkte till antikmässan och kunde hålla fingrarna i styr. Tur att den inte går just nu, annnars hade det varit svårt att inte bära den.
Still going strong!
Ser ut att gå på el. Jag ser i alla fall inget avgasrör
Den! Mayheim på högsta volym, fågelvägen norr till syd på din ö utan att röra rattenSåg ett riktigt fränt fordon idag. Very much not approved by Greta Thunberg.
Trodde den var diesel-driven!
Kan du inte fixa till indexen lite geschwint...eller åtminstone avlägsna den så du inte pajar nåt i onödan?Avrapportering 12/3.
Nu börjar man ju längta lite efter ett klockbyte... Det lösa indexet retar mig också. Men jag tänker vara stark. En ny jobbvecka hjälper att hålla fokus på annat än det som ligger i klocklådorna.
Pulkaåkning med barnbarnen och "wife2Curler2" är ett annat sätt.
Manchettlöst idag, så det blir en fin silverbrosch istället. Ett fint blåbärsris från Anton Michelsen, signerad av fantastiska Gertrud Engel. Ett företag med en intressant dansk-svensk historik, innan de slutligen gick upp i Georg Jensen.
Finns nog inget riktigt geschwint sätt för det.Kan du inte fixa till indexen lite geschwint...eller åtminstone avlägsna den så du inte pajar nåt i onödan?
Inte ska du behöva demontera visare och tavla för det, eller menar du att den lösa indexen kilat fast sig på något vis?Finns nog inget riktigt geschwint sätt för det.
Man behöver lyfta bort visare och tavla och sedan ska klockan tryckas om. Jag tänker att har det nu gått bra, utan problem sedan första OWG-dagen, så det borde gå bra resten av mars också. Men trist är det. ...Man ska helst bara undvika att tappa klockor på badrumsgolv. Inte ens från fyra decimeters höjd.
Kanske inte 100% riskfritt, men ändå lugnt. Det fixas i april.Inte ska du behöva demontera visare och tavla för det, eller menar du att den lösa indexen kilat fast sig på något vis?
Det är en fin klocka så tycker bara det är synd om läget skulle förvärras
Bra knapp! Har också några knäppa knappar i samlingen.Hoppas att Andys tunga devis inte gäller mig…