• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Note to self till nästa år; väg en klocka du faktiskt gillar 😊
Men vi kämpar på!
150EF3D5-3DE4-4213-8661-AB541C62E927.jpeg

Dag 13? Går ju som en dans jämfört med förra året. Nästa år blir det svårare klocka igen tror jag 😅

BDC60F77-AE38-48A7-A6E2-11DE3CA643B1.jpeg

Monica och Bill-klockan var ganska jobbig. Såg en härlig OJ-dinka i tråden. Måste vara samma tillverkare? 😁

image.jpg

Den där klockan var ju riktigt bra!
Får du någonsin för dig att sälja den så köper jag den direkt så att min O.J. får en kompis😊

20230313_113435.jpg

Ska du inte passa på att fira ditt 5000e inlägg med att testa den? ;)

Är inte det där NÄÄÄSTAN samma sak som att ta på sig en annan klocka om owgm-uret är ett fickur??
👀

5000e inlägget får bli en kyss åt det filosofiska rummet. Att köra owgm med fickur = hålla i ett annat fickur = otrohet. Jag har faktiskt gått hela owgm utan att nudda en annan klocka men det har ju nu passerat.

Hade en owgm:are med vanligt armbandsur hållit i ett fickur så hade de inte åkt ut, nu är det mer av en gråzon (eller cremefärgzon).

Fickuret bär jag i fickan, nyservade klockan i en påse och sen i handen. Således är det inte ett fockur? Eller är gränsen nådd?

Några rekvisit kan tänkas vara uppfyllda, kanske @Berns har info i regelverket?

Hur överlevde @Denke förra året? (Ja, fickuret "försvann" och denke säger sig själv ha överlevt även om vi andra har våra misstankar om hur det gått).

Kontempleringar kontempleringar...

Tillbaka
Topp