• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Är det idag vinstlotterna till fredag säljs?
003F661F-CB99-4B75-8BBF-CB8ACC3EC512.jpeg

FCDF93B2-6EB2-46FC-98C7-A52FBA102E51.jpeg

Ja vad skall man säga. Förut snöade det ,nu regnar det. Inte så pigg på att dra iväg till stallet. Men innan jag drar blir det allt lite kaffe å macka och bläddrande i tidningar som kom med posten nyss. Ha ´re bäst // 🧐

5000e inlägget får bli en kyss åt det filosofiska rummet. Att köra owgm med fickur = hålla i ett annat fickur = otrohet. Jag har faktiskt gått hela owgm utan att nudda en annan klocka men det har ju nu passerat.

Hade en owgm:are med vanligt armbandsur hållit i ett fickur så hade de inte åkt ut, nu är det mer av en gråzon (eller cremefärgzon).

Fickuret bär jag i fickan, nyservade klockan i en påse och sen i handen. Således är det inte ett fockur? Eller är gränsen nådd?

Några rekvisit kan tänkas vara uppfyllda, kanske @Berns har info i regelverket?

Hur överlevde @Denke förra året? (Ja, fickuret "försvann" och denke säger sig själv ha överlevt även om vi andra har våra misstankar om hur det gått).

Kontempleringar kontempleringar...
Haha ja snårigt att ställa upp i en så smal klass som fickurskategorin.

Tillbaka
Topp