• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Morgonstund har tangentbord i mund
C9715629-0CC8-4521-92FE-06A9B0A6F60E.jpeg
Det var en ny teknik. Jag kör mest pekfingervalsen. Fördelen är att du borde få ett starkt immunförsvar.

Näst sista kursstarten, huvva
20230322_090454.jpg
Jag funderar över hur man kan toppa just din insats nästa gång det bär av stapeln.
Alternativen hittils är:

Sjuksköterske-ur.
Fördelar: Kompakt och därmed lätt att bära med sig hela resan.
Nackdelar: Inte så jättestor skillnad från ett fickur dårå. Kan uppfattas som fjolligt.

Moraklocka.
Fördelar: Om man håller ut hela vägen så lär man ha biceps och triceps och allt vad det heter likt Arnold i ”Rovdjuret”.
Nackdelar: Enorma logistik problem i vardagen (bussfärder, läkarbesök, babysim med mera med mera)
Man löper en så gott som 100% risk att för evigt bli stämplad som kuf.

Gökur.
Fördelar: Tja… jag kommer faktiskt inte på några.
Nackdelar: Man kommer troligtvis aldrig igen på samma sätt kunna njuta av skogspromenader. I övrigt se ”Moraklockan” härovan.

Fyll gärna på med idéer 💡

Jag funderar över hur man kan toppa just din insats nästa gång det bär av stapeln.
Alternativen hittils är:

Sjuksköterske-ur.
Nackdelar: Inte så jättestor skillnad från ett fickur dårå. Kan uppfattas som fjolligt.

Moraklocka.
Fördelar: Om man håller ut hela vägen så lär man ha biceps och triceps och allt vad det heter likt Arnold i ”Rovdjuret”.
Nackdelar: Enorma logistik problem i vardagen (bussfärder, läkarbesök, babysim med mera med mera)

Gökur.
Nackdelar: Man kommer troligtvis aldrig igen på samma sätt kunna njuta av skogspromenader. I övrigt se ”Moraklockan” härovan.

Big Ben.
Fördelar: Respektingivande.
Nackdelar: Logistikproblem i vardagen såsom babysim.

Alternativen hittils är:

Sjuksköterske-ur.

Moraklocka.

Gökur.

Jag är riktigt sugen på en sånhär till nästa år

cuckoowatch2.jpg

Big Ben.
Fördelar: Respektingivande.
Nackdelar: Logistikproblem i vardagen såsom babysim.
Tillåt mig killgissa mig till ännu en (inte helt oproblematiskt) nackdel. Man får 55 miljoner mordlystna engelsmän i hasorna. Men idén är djärv, det medger jag 😃

Edit: Lägger till illustrationer av en järv och en engelsman för att förtydliga.

5726A98D-61B9-4728-8C32-B154190116F3.jpeg

E0B7AD02-B49A-4619-8CE4-83220E0A9427.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp