• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Dag 30 🥳
En dag i produktionen så klockan får vila på kontoret
20230330_120850.jpg
 
Reality check: Här sitter man och stör sig på att man måste gå med en Rolex på sig en hel månad. Samtidigt som civila och soldater som försvarar sitt land mördas av Ryssland. Världen upplever energikris, bankkris, klimatkris och ekonomikris. Människor, både i den utvecklade världen och i tredje världen, har svårt att ha råd med tak över huvudet och mat till familjen. -Ohh, No, jag måste gå med en Rolex en hel månad! Patetiskt. Klart som fan vi klarar det.
IMG_2063.jpeg
 
Senast ändrad:
Spörsmål till de av er som är gamla luttrade och garvade OWG junkies…
Hur brukar uteliggarkvällen se ut ?

* Är det några speciella diskussioner och funderingar som kryper fram likt utmärglade skelett ur garderoberna när det börjar dra ihop sig ?

* Hur hög (på en höft) är fail-procenten på målsnöret ?

* Hur många har redan i detta nu utsett vilken tidmätare som åker på kl 00:00:01 den första april ?

* Råd och tips för att hantera den PTSD som i kölvattnet oundvikligen kommer hemsöka en del av oss ?

* Övriga frågor…
 
Spörsmål till de av er som är gamla luttrade och garvade OWG junkies…
Hur brukar uteliggarkvällen se ut ?

* Är det några speciella diskussioner och funderingar som kryper fram likt utmärglade skelett ur garderoberna när det börjar dra ihop sig ?

* Hur hög (på en höft) är fail-procenten på målsnöret ?

* Hur många har redan i detta nu utsett vilken tidmätare som åker på kl 00:00:01 den första april ?

* Råd och tips för att hantera den PTSD som i kölvattnet oundvikligen kommer hemsöka en del av oss ?

* Övriga frågor…
Uteliggarkväll😁

Förra året hölls det en liten extrapris-ceremoni till en av jury utsedda bonusvinnare.
I år är det nog mer open-mic som gäller, iaf än så länge.
Jag kommer skapa en länk för att komma in i rummet på Clubhouse.👍
Tänkt start 21.00 och sen korkas firadrickat upp (Sarsaparill, om man tex gillar Smurfdricka), lämplig klocka att fira in efter midnatt med.:)
Det är bara att hänga på o tjöta loss.
Skulle vara extra kul med lite enkel islänska-kurs kanske? 😁
 
Uteliggarkväll😁

Förra året hölls det en liten extrapris-ceremoni till en av jury utsedda bonusvinnare.
I år är det nog mer open-mic som gäller, iaf än så länge.
Jag kommer skapa en länk för att komma in i rummet på Clubhouse.👍
Tänkt start 21.00 och sen korkas firadrickat upp (Sarsaparill, om man tex gillar Smurfdricka), lämplig klocka att fira in efter midnatt med.:)
Det är bara att hänga på o tjöta loss.
Skulle vara extra kul med lite enkel islänska-kurs kanske? 😁
Det kör vi på 🇮🇸

Ni kan börja lyssna på detta:
 
Senast ändrad:
Länk till uppesittarkväll/uteliggarkväll på Clubhouse för att runda av OWGM i morgon kväll från kl 21😃
 
Jag brukar kolla på "Bäst i test" och försöka hänga med på vad den isländska brandmannen säger..:oops:
Det har inte gått bra hittills😁
Trausti haha, han är solid 😆

Jag och min dotter har kollat på Bäst i test alla dessa år och just denna del är alltid lika rolig, kan ju inte hålla med om att det är svårt att förstå honom men men…

Allra bäst var när Kodjo var med, han har tametusan Sveriges härligaste skratt och han garvade så mycket att jag trodde att karln skulle glida ur fåtöljen ner på golvet.
Men nu ska ju programmet över till fyran och då kommer vi inte kunna se det längre.

E46BBCF1-1B46-46D2-BADE-7782363F7D34.jpeg
 
Spörsmål till de av er som är gamla luttrade och garvade OWG junkies…
Hur brukar uteliggarkvällen se ut ?

* Är det några speciella diskussioner och funderingar som kryper fram likt utmärglade skelett ur garderoberna när det börjar dra ihop sig ?

* Hur hög (på en höft) är fail-procenten på målsnöret ?

* Hur många har redan i detta nu utsett vilken tidmätare som åker på kl 00:00:01 den första april ?

* Råd och tips för att hantera den PTSD som i kölvattnet oundvikligen kommer hemsöka en del av oss ?

* Övriga frågor…
Detta och mycket mer avhandlas i Clubhouse under fredagskvällen. 👌🏼
 
Tillbaka
Topp