• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Christoban

Cartier
2-Faktor
Finns säkert de som tvivlar på att jag haft den här klockan på mig hela månaden men det kan jag med handen på hjärtat säga att jag har (och min fru intyga 😂).
AP & Rolex har legat helt orörda i en månad
A1796ECD-D942-40A7-ADBD-D6F22B0CF57D.jpeg

MoonSwatch ligger fortfarande oavplastad i garderoben
24C3C1E5-8AD2-46EC-9099-D0195624C54F.jpeg

Och det närmaste jag kommit till att använda en annan klocka är när jag använder min löparklocka som tidtagare i handen
53262D9B-C56A-4600-8069-4D5F526D7519.jpeg

Sen om folk tror på mig eller inte struntar jag i, viktigaste är att man är ärlig med sig själv! 🤷‍♂️😘🧡
Hahaha den sista bilden är ju underbar, folk måste tycka att du ser superbegåvad ut som kommer springande med steampunkubåt på armen och löparklockan i handen 😁
 

bag

Panerai
Jag tog bilden i affekt och tar direkt avstånd från mitt nyss-jag som försöker skjuta över ansvaret för detta vansinne på klockan som bara suttit snällt på handleden utan att ställa till med någonting i en hel månad.

Men, jag tror den kommer få ligga i lådan länge efter det här.

IMG20230330080419.jpg
Starkt jobbat med denna alltså! Jag hade också fått psykbryt på en högljudd rackare.
meme-funny (1).gif
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Finns säkert de som tvivlar på att jag haft den här klockan på mig hela månaden men det kan jag med handen på hjärtat säga att jag har (och min fru intyga 😂).
AP & Rolex har legat helt orörda i en månad
A1796ECD-D942-40A7-ADBD-D6F22B0CF57D.jpeg

MoonSwatch ligger fortfarande oavplastad i garderoben
24C3C1E5-8AD2-46EC-9099-D0195624C54F.jpeg

Och det närmaste jag kommit till att använda en annan klocka är när jag använder min löparklocka som tidtagare i handen
53262D9B-C56A-4600-8069-4D5F526D7519.jpeg

Sen om folk tror på mig eller inte struntar jag i, viktigaste är att man är ärlig med sig själv! 🤷‍♂️😘🧡

Haha! Helt otroligt att du tagit dig genom hela Mars med den😊 Längtar redan till nästa år för att se hur du kan toppa detta!

Själv har jag en idé på en klocka redan nu men jag tror inte att det finns att köpa. Lutar åt att jag måste bygga den själv🙈🙃
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Att klämma fingertoppen mellan spadhandtag och ett staketräcke i full kraft är inte att rekommendera. Satan vad det dunkar!

Sympatier lämnas bäst som fler donationer till MSD 👍🤕

IMG20230330200421.jpg


I övrigt är vi ju snart i mål hörrni! För tusan! Det har ändå gått väldigt bra, tycker jag. Det är lite trist att inte kunna byta som vanligt. Tänk att det finns folk som inte ens reflekterar över att byta 😅

IMG20230330201029.jpg
 

Clq

Cartier
Dag 30 tillsammans med spinosaurus.
(Dag 8 med magsjuka i huset)

Spinosaurus (taggödla) är enligt många den största landlevande köttätaren. Den levde i vad som idag är norra Afrika. Med en längd runt 15m och en vikt på 7-9 ton låter det som att den kunde käka stora byten hur enkelt som helst, men nej. Spinosaurus käke samt tänder ska ha varit sköra om man jämför med andra köttätare under samma tid. Den levde nära vatten och jagade istället fisk. Det stora seglet på ryggen har varit omdiskuterat, vissa hävdar att det skall ha varit en puckel men majoriteten är överens om att det var ett segel. Seglet ska isåfall fungerat som ett värmereglage och eventuellt färgskiftat under parningsäsong.
20230330_195630.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Haha! Helt otroligt att du tagit dig genom hela Mars med den😊 Längtar redan till nästa år för att se hur du kan toppa detta!

Själv har jag en idé på en klocka redan nu men jag tror inte att det finns att köpa. Lutar åt att jag måste bygga den själv🙈🙃
Jag gillar tanken på denna, men får huvudvärk av blotta tanken på att bygga ihop den 😃

32930B58-7785-47D0-8943-3E9DFCB34E55.jpeg


 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Att klämma fingertoppen mellan spadhandtag och ett staketräcke i full kraft är inte att rekommendera. Satan vad det dunkar!

Sympatier lämnas bäst som fler donationer till MSD 👍🤕

IMG20230330200421.jpg


I övrigt är vi ju snart i mål hörrni! För tusan! Det har ändå gått väldigt bra, tycker jag. Det är lite trist att inte kunna byta som vanligt. Tänk att det finns folk som inte ens reflekterar över att byta 😅

IMG20230330201029.jpg

Du har mina sympatier!😉

Screenshot_20230330_202158_Samsung Internet.jpg
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Snart läggdags..
Eller, först skall jag försöka klara hidden palace i Zelda II så att jag kan klara det där spelet nån gång.. det måste vara lite över 30 år sedan jag först spelade det, nu skall det besegras!

EA6A492B-0EC9-4649-A12D-D86042FAC606.jpeg
 
Topp