• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

D30. Soon.
7875EE93-DA78-4F8A-A80F-FA2BF58798F8.jpeg
När man är så taggad på ny klocka till april att man tar två på en gång😁Kommer du ha en på varje arm?
 
4B279C8C-589B-42C9-A59B-66F34F98A0FE.jpeg

Nej , nu får det allt smaka med ett glas "tuppvin, grillad halloumi lite grönt och god serranoskinka till kvällsspis. Självklart lite god å pepprig olivolja därtill.
Ha ´re bäst // 🧐
Nu är jag för nyfiken. Vad är det för tuppvin du dricker, som vore det vatten?
Tupp-i-vin känner jag till, men det är ju mat...
 
Stort grattis till 1500 inlägg 👊🏻
Mest imponerande i mars 2023 är faktiskt att du (verkar) lyckas ta dig igenom en hel månad med den där styggelsen 🤣
Den är så jävla sjuk den där klockan alltså! Du ska ha en stor eloge 👏🏻
Finns säkert de som tvivlar på att jag haft den här klockan på mig hela månaden men det kan jag med handen på hjärtat säga att jag har (och min fru intyga 😂).
AP & Rolex har legat helt orörda i en månad
A1796ECD-D942-40A7-ADBD-D6F22B0CF57D.jpeg

MoonSwatch ligger fortfarande oavplastad i garderoben
24C3C1E5-8AD2-46EC-9099-D0195624C54F.jpeg

Och det närmaste jag kommit till att använda en annan klocka är när jag använder min löparklocka som tidtagare i handen
53262D9B-C56A-4600-8069-4D5F526D7519.jpeg

Sen om folk tror på mig eller inte struntar jag i, viktigaste är att man är ärlig med sig själv! 🤷‍♂️😘🧡
 
Finns säkert de som tvivlar på att jag haft den här klockan på mig hela månaden men det kan jag med handen på hjärtat säga att jag har (och min fru intyga 😂).
AP & Rolex har legat helt orörda i en månad
A1796ECD-D942-40A7-ADBD-D6F22B0CF57D.jpeg

MoonSwatch ligger fortfarande oavplastad i garderoben
24C3C1E5-8AD2-46EC-9099-D0195624C54F.jpeg

Och det närmaste jag kommit till att använda en annan klocka är när jag använder min löparklocka som tidtagare i handen
53262D9B-C56A-4600-8069-4D5F526D7519.jpeg

Sen om folk tror på mig eller inte struntar jag i, viktigaste är att man är ärlig med sig själv! 🤷‍♂️😘🧡
Otroligt imponerande! 👏🏼
 
Nu är jag för nyfiken. Vad är det för tuppvin du dricker, som vore det vatten?
Tupp-i-vin känner jag till, men det är ju mat...
" Galle Nero" = symbolen för vindistriktet Chianti. Enkelt för 700 år sedan slogs de två städerna Florens och Siena om rättigheterna till vindistrikt Chianti.Slutade med en strid mellan städerna och skulle avgöras av en riddare från respektive stad. Ena staden valde en välgödd tupp och den andra staden en svältfödd tupp som larm. Vit respektive svart. Gissa vem gol först och varnade. Den svarta tuppen = som Florens har valt . Så svar på din fråga så är det vin från chianti distriktet med svart tupp på flaskan som jag har i glaset till kvällsspisen, dock dricker jag inte det som vatten ! Den svarta tuppen pryder bland annat sen 2005 alla flaskor från Chianti Classico.// 🧐
 
Senast ändrad:
Spörsmål till de av er som är gamla luttrade och garvade OWG junkies…
Hur brukar uteliggarkvällen se ut ?

* Är det några speciella diskussioner och funderingar som kryper fram likt utmärglade skelett ur garderoberna när det börjar dra ihop sig ?

* Hur hög (på en höft) är fail-procenten på målsnöret ?

* Hur många har redan i detta nu utsett vilken tidmätare som åker på kl 00:00:01 den första april ?

* Råd och tips för att hantera den PTSD som i kölvattnet oundvikligen kommer hemsöka en del av oss ?

* Övriga frågor…
Äh däh ditt fössta OhWeGe Mass asså? 👀
 
Tillbaka
Topp