• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Lumecheck från dotterns sovrum. Tror hon börjar snusa nu men törs knappt röra mig…
7044438B-AECF-4A81-B5C4-F8AC39F11407.jpeg
Haha, samma här. Fast min somnade för 20 minuter sen. Jag har bara fastnat lite.. måste.ta.mig.upp…
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nu ska firardrickan in på kylning tills i morrn kväll😃
IMG_20230330_205951.jpg
Hoppas den smakar! Själv ska jag fira med några centiliter av min senaste speyside single malt.
Så, ...näst sista,
Avrapportering 30/3,
No fail to day! ✌🏻
...Man ska som bekant inte ropa hej förrän OWG:n är över. Men jag känner mig ändå rätt säker nu, det här ska gå vägen.
Dagens manschettknapp,
Det är snart påsk, då blir det påskharen,
Hare Cuff Links från Skultuna. Design Krista Kretzschmar. Jag har gjort om dem lite. Originalknapparna, jättefina och med en tass att fästa på andra sidan manschetten. Men fullständigt hopplösa att använda, man tappade dem precis hela tiden.
Jag satte på en vanlig fjäderbelastad torped så de gick att använda.
PSX_20230330_215538.jpg
 

bag

Panerai

Signature

Cartier
2-Faktor
Hoppas den smakar! Själv ska jag fira med några centiliter av min senaste speyside single malt.
Så, ...näst sista,
Avrapportering 30/3,
No fail to day! ✌🏻
...Man ska som bekant inte ropa hej förrän OWG:n är över. Men jag känner mig ändå rätt säker nu, det här ska gå vägen.
Dagens manschettknapp,
Det är snart påsk, då blir det påskharen,
Hare Cuff Links från Skultuna. Design Krista Kretzschmar. Jag har gjort om dem lite. Originalknapparna, jättefina och med en tass att fästa på andra sidan manschetten. Men fullständigt hopplösa att använda, man tappade dem precis hela tiden.
Jag satte på en vanlig fjäderbelastad torped så de gick att använda.
PSX_20230330_215538.jpg
Såg det först som en uppnosig fågel men ser nu att det är en hare. Tuffa, tycker jag!

Dag 30:
D0977085-125C-4650-A01D-52692B9BA53C.jpeg
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Dagens mål uppnått. Imorrn skall jag försöka att äntligen klara det där spelet och ge mig på nästa.
Frågan är om det blir castlevania eller Mega man..

Anyway - jag har en fråga till tråden:

Är det någon här som faktiskt kan tänka sig att bli OWG som inte redan tidigare övervägt det?
Alltså - har någon blivit övertygad, för jag har det inte och jag detta är mitt fjärde år.

Om något så bekräftar denna utmaning mitt behov av att variera mig med både olika tunga, klumpiga, stora och små klockor.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Dagens mål uppnått. Imorrn skall jag försöka att äntligen klara det där spelet och ge mig på nästa.
Frågan är om det blir castlevania eller Mega man..

Anyway - jag har en fråga till tråden:

Är det någon här som faktiskt kan tänka sig att bli OWG som inte redan tidigare övervägt det?
Alltså - har någon blivit övertygad, för jag har det inte och jag detta är mitt fjärde år.

Om något så bekräftar denna utmaning mitt behov av att variera mig med både olika tunga, klumpiga, stora och små klockor.
alltså teoretiskt skulle jag kunna bli det med rätt klocka. Typ min 58:a. Men hur jävla kul skulle det vara?! Inte särskilt!!! Så nej, jag kommer fortsätta rotera och variera på oöverskådlig framtid
 
Topp