Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Visst är det så, snöbivack eller snöka. Jag har sovit en hel del i såna genom åren. Under värnplikten, vid nivåhöjande officersutbildningar och under årliga säkmaterielövningar i fjällen kopplade till överlevnad i flygtjänsten. Fotot nedan från en fjällmarsch på skidor med dåvarande Krigshögskolan då vi sov i snöbivack men också fick tillbringa ett par timmar i en vindsäck när ett lokalt snöoväder blåste förbi. Den ligger i det orangea fodralet jag håller i handen och har samma färg för lättare kunna hittas av undsättande räddningspersonal. Det senare kallas också nödbivack men mig veterligen kan det inte benämnas nöka.
OWG-klockan fick en egen liten snöka att ligga i nu på morgonen men hämtades nyss in. Kall men vid liv. Nu kaffe till mig och ett par uppdragsvarv med kronan åt KUOE:n.
Takk - jo det subtile kryssmønsteret var litt nice. Fra en ukjent plass:Den ljusbruna klockremmen är riktigt fin!
Vad är det för märke?
Denne tråden er blodig alvor. OWGFAIL-tråden er det motsatte -> https://klocksnack.se/threads/owg-fail-tråden-för-mars-23.174345/Tror inte det. Men tror tråden tål lite skämt. Det är ju ändå inte blodigt allvar.
Tar en skärmdump och visar henne i sommarVi alla återhämtar oss på olika vis efter vedtjänst. Jag och 58:an vilar oss i form i soffan. Frugan ägnar sig åt någon form av stretchning (tror jag) och Enzo gör henne sällskap. Btw ska jag vara riktigt glad att varken frugan eller hennes vänner hänger här på ks. Tror inte hon skulle uppskatta att jag lägger ut den här bilden
Vi alla återhämtar oss på olika vis efter vedtjänst. Jag och 58:an vilar oss i form i soffan. Frugan ägnar sig åt någon form av stretchning (tror jag) och Enzo gör henne sällskap. Btw ska jag vara riktigt glad att varken frugan eller hennes vänner hänger här på ks. Tror inte hon skulle uppskatta att jag lägger ut den här bilden
Nu är @Burnman i knipa Förresten, har hon några ben i kroppen, eller är det meningen att man ska kunna göra sådär? Isåfall ligger jag nog efter lite med stretchingen…Tar en skärmdump och visar henne i sommar