• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2024

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Borde passa på att bära annat inför mars men svårt att hålla sig borta från denna
IMG_1563.jpeg
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
IMG_5953.jpeg


Det börjar närma sig mars även om det i år blir en dag längre fram än de senaste tre åren p.g.a jordens rotationshastighet runt solen. Vart fjärde år får därför februari en extra dag (den 29:e) som ju infaller imorgon. Det är därför ingen större stress med anmälan, jag har ju hela morgondagen på mig. 2024 blir för övrigt mitt fjärde år i OWG March. Någon större utmaning är det ju egentligen inte, att under en månad bära en och samma klocka. Det finns betydligt större utmaningar, både på det personliga och värdsliga planet men dom utmaningarna styr man inte alltid själv över.

Däremot finns det nog få utmaningar som är så pass trevliga som denna och det beror till stor del på den fina samvaron här i tråden och den välgörande insamlingen till Min Stora Dag. Ser att vi nu har passerat 200 deltagare i OWG March och det hinner nog trilla in några till innan @Berns och hans handgångna män Vasaloppslikt drar repet som sätter stopp för fler anmälningar.

Ser att andra har presenterat tidigare års OWG-klockor och så här har det sett ut för min del:


2021 CWC Mellor-72 ✅

IMG_5938.jpeg



2022 Serica 4512 California ✅

IMG_5939.jpeg



2023 KUOE 90-002 Old Smith ✅

IMG_5942.jpeg


Gemensam nämnare för tidigare år har alltså varit små field watches, varav de första två var handuppdragna, och på det möjligheten att ofta kunna byta band och länk. Det hade ju varit lätt att köra på i samma spår även detta år men det får räcka nu. Det är ju skottår så OWG-klockan får i likhet med året växa lite, i alla fall när det gäller boettens storlek. Beträffande urverket så är detta i år av kvartstyp, lite tråkigare jämfört med de mekaniska men något som också gör utmaningen större. Möjligheten att byta band är också starkt begränsad, jag vet inte ens om det går utan att det därför blir svårt att bära klockan.

Nyfiken på vilken klocka jag har valt? Du får i så fall ge dig till tåls ytterligare ett tag. Det är något från en tillverkare jag inte tidigare har i min samling. En klocka med en utformning som sticker ut ur mängden och med en placering av kronan som heller inte det finns representerad bland mina övriga armbandsur. Kanske kan du gissa dig till vad det är men förmodligen inte, det finns ju några alternativ att välja mellan. Vi ses här den första mars så sprättar jag kuvertet, om inte förr.

IMG_5951.jpeg
 
Senast ändrad:

Kingesson

Omega
Hmmm, med anledning av min motionssatsning har jag inte så mycket till val än att använda pulsklockan hela månaden. Det kan bli en utmaning i sig - men värre är väl att jag inte äger någon än och det ser ut som att jag kommer behöva gå naken första veckan:

IMG_3843.jpeg
IMG_3866.jpeg


Det kom fram i tid. Ser ändå fram emot att få en månads sammanhängande data. Ifall jag fastnar får det i framtiden kanske bli att köra dubbelt, som Maradona…
 
Topp