Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Enkelt, K följt av en mjuk vokal (e i y ä ö) ska uttalas ”sh”.Då helgens firande kommer att ske på annan ort och kommer innefatta kroppsarbete, byts krokodilen ut mot Nato.
![]()
Men nu till det viktiga, kvällens vattendelare.
Hur uttalar du detta??
![]()
FIGHT!
Vänta inte för länge bara. Händer och fingrar kan betraktas som sinnesorgan och eventuella senskador kan behöva åtgärdas. Krya på digDet går bra nu. Slant så inihelvete med en skruvmejsel och högg den i handflatan! Tur man är gift med en sjuksyrra! Men det gör så sjukt jävla ont ända från lillfingret ut i armbågen! Och lillfingret har dragit ut sig i vinkel och jag kan inte räta ut det. Har det inte blivit bättre tills imorgon kan det nog bli så illa att jag får ringa doktorn…
![]()
Enkelt, K följt av en mjuk vokal (e i y ä ö) ska uttalas ”sh”.![]()
Kilt är ett låneord precis som ketchup…Du menar när man sitter i sin Skottska sh-ilt i bil-sc-ön
Du menar när man sitter i sin Skottska sh-ilt i bil-sc-ön
Men kön på Bolaget och biljardkön då?Kilt är ett låneord precis som ketchup…
Kön uttalas shön när det avser ”gender”…
![]()
Kön är ”fluid” numera har jag hört så det finns väl inget som stoppar ens kön från att vara biljard eller ett bolagMen kön på Bolaget och biljardkön då?
Är det från samma ord från början tro?
Ja exakt, queue eller cue antar jag. Krångligt det där med utrikiskaKön är ”fluid” numera har jag hört så det finns väl inget som stoppar ens kön från att vara biljard eller ett bolag
(Men på riktigt kommer väl kö från engelskans queue? Därav uttal)
Det låter inte orimligt! Ifall jag skulle vara owg på riktigt skulle det vara med just en sån.Incheck dag 27. Nu börjar det kännas nära. Har börjat fundera på vilken klocka det blir på måndag. Kanske fortsätter med denna![]()
Då helgens firande kommer att ske på annan ort och kommer innefatta kroppsarbete, byts krokodilen ut mot Nato.
![]()
Men nu till det viktiga, kvällens vattendelare.
Hur uttalar du detta??
![]()
FIGHT!
(Rätt svar: "shex")
Enkelt, K följt av en mjuk vokal (e i y ä ö) ska uttalas ”sh”.![]()
Seikon tar ju tiden och Strava finns ju i telefonenVarit dålig på incheckning det senaste med mycket jobb, konferenser och annat. Nu sitter man här i morgonrock och ser Husdrömmar istället. Bild croppad för att inte visa allt för mycket håriga ben
Rätt sjukt att vi är så många som fortfarande är kvar. Det har varit en märklig tid och det kliar i fingrarna. Ffa att kunde ha träningsklockan på sig och inte i fickan
![]()
Ska du hoppa på mig när du sitter och särskriver?Nog för att vi är i slutet på OWG men någon form av hyfs och sans måste väl finnas, vi är inte djur
Här har man varit duktig och tagit en löptur och möts av folk som misshandlar ordet kex, det är så att man vill tröst äta
![]()