• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2024

Dag 31. Sista dagen och klockan ändrad till sommartid. Tack alla arrangörer och alla som bidragit i tråden!
Valet av klocka till OWGM var enkelt för min del, det blev den som satt på armen 1/3 när anmälan nästan missades 😅.
Hursomhelst trevligt att bekanta sig närmare med en relativt nyköpt klocka, en liten summering sista dagen av för- och nackdelar:
  • Förvånansvärt allsidig.
  • Sitter riktigt bra, känns inte alls så tjock som det faktiska måttet.
  • Fångar ”Carrera-arvet”, utan att plagiera en gammal referens.
  • Utseende som vinner i längden (ytterst subjektivt).
  • Bra tidshållning, -15 sek på 30 dagar.
  • Klumpigt viklås, originalbandet användes bara några dagar.
  • 20,5 mm mellan bandhornen 😡. Bara ett av mina 20 mm läderband fungerade utan för stora glipor. Banden som är beställda under mars har inte heller dykt upp ännu 😕.
IMG_8279.jpeg

Dag 31
Sista dagen för OWGM och fått ställt om till sommartid. Fint att man inte behöver stoppa klockan för att justera lokal tid, så går det att även mäta gångavvikelsen sista dagen också. Ser mycket bra ut för en hel månads mätning.
20240331_100610.jpg

Incheckning med valpisarna såhär sista dagen ❤️
Planerade exit två gånger under månaden men det gick åt skogen så 112 och jag hänger i!

IMG_8287.jpeg

Sedan lägger jag helt skamlöst in att jag har två hanar kvar att tinga om någon är sugen på staffevalp 😍
UL visade på fyra, det blev åtta totalt 😮😂

Lyxkinesen är nog en av de billigare klockorna jag någonsin köpt. Var osäker på om den skulle hålla månaden ut ens. Jag har ställt den två gånger. I början när gångreserven inte klarade en riktig sovmorgon och imorse när sommaren kom.

Den har dragit sig lite över fem minuter vilket väl får anses vara ok.

From imorgon kommer du att få sitta i klocklådan på obestämd tid. Tiden vi haft har varit bra. Men jag tror inte vi har någon framtid ihop.
1000007992.jpg
Det är ju sådär med riktigt exklusiva armbandsur att risken ökar för att dyrgripen hamnar i lådan eller bankfacket. Starkt jobbat hela månaden! 😍

Tillbaka
Topp