• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2024

Dag 31. Sista dagen och klockan ändrad till sommartid. Tack alla arrangörer och alla som bidragit i tråden!
Valet av klocka till OWGM var enkelt för min del, det blev den som satt på armen 1/3 när anmälan nästan missades 😅.
Hursomhelst trevligt att bekanta sig närmare med en relativt nyköpt klocka, en liten summering sista dagen av för- och nackdelar:
  • Förvånansvärt allsidig.
  • Sitter riktigt bra, känns inte alls så tjock som det faktiska måttet.
  • Fångar ”Carrera-arvet”, utan att plagiera en gammal referens.
  • Utseende som vinner i längden (ytterst subjektivt).
  • Bra tidshållning, -15 sek på 30 dagar.
  • Klumpigt viklås, originalbandet användes bara några dagar.
  • 20,5 mm mellan bandhornen 😡. Bara ett av mina 20 mm läderband fungerade utan för stora glipor. Banden som är beställda under mars har inte heller dykt upp ännu 😕.
IMG_8279.jpeg
Tycker den där ser supertrevlig ut!

Dag 31: Så här sista dagen passar jag på att fira med lunchöl i backen, några fina bilder på vyn blir det däremot inte när det snöar på som tusan och är allmänt blött och kallt.

Har ändå trivts förhållandevis bra med orangea jäkeln under mars, men nu ska det bli riktigt gött att få välja klocka igen. Fast nu tog jag ju inte med någon annan för imorgon.. fan.

Stort tack till alla er som styrt owgm också, mycket bra jobb!

IMG_0825.jpeg

IMG_0826.jpeg

Sista dagen!
Dags att börja förbereda inför valet av klocka för morgondagen.
Det har gått förvånansvärt bra med tanke på att jag oftast byter varje dag.
I extremfall" har jag kört 3-4 dagar i rad när det kommit nytt in.

Kanske man bara skiter i att byta?
Blir OWG med UN och säljer resten?

1000022015.jpg

Sista incheckningen för i år, sker i samband med avkalkning av espressomaskinen.

Stort tack till alla arrangörer, särskilt till dig @Berns. Jag såg videon för den sista dragningen, och jag vill skicka dig - och alla ni andra som jobbat hårt med detta - all kärlek! Detta är ju årets höjdpunkt på KS - så mycket glädje, roligheter och festliga klockor som under OWGmarch blir det ju inte i närheten av resten av året!

Jag hoppas verkligen att det kan bli en fortsättning, men den behöver ju inte ha samma format och om ni som arrangörer inte känner glädjen i att lägga ner arbetet så släpp det. Ni har gjort mer än vi andra fram till nu, och känner ni att det räcker för er så har ni min fulla förståelse och respekt för det.

Imorgon är en annan dag, och imorgon bärs en annan klocka, men än är det några timmar kvar…

IMG_1676.jpeg

Bra jobbat ni som är kvar 👍 Vill göra lite reklam för mitt Speedmaster velcro som jag skänker mot insättning hos Min Stora Dag.

Har ni en 3861, en ref äldre än 005/006 eller en MoonSwatch så har ni nu chansen att skaffa den äkta varan och bidra till en god sak.

1711885264693.jpeg

Senast ändrad:
Sista incheckningen för i år, sker i samband med avkalkning av espressomaskinen.

Stort tack till alla arrangörer, särskilt till dig @Berns. Jag såg videon för den sista dragningen, och jag vill skicka dig - och alla ni andra som jobbat hårt med detta - all kärlek! Detta är ju årets höjdpunkt på KS - så mycket glädje, roligheter och festliga klockor som under OWGmarch blir det ju inte i närheten av resten av året!

Jag hoppas verkligen att det kan bli en fortsättning, men den behöver ju inte ha samma format och om ni som arrangörer inte känner glädjen i att lägga ner arbetet så släpp det. Ni har gjort mer än vi andra fram till nu, och känner ni att det räcker för er så har ni min fulla förståelse och respekt för det.

Imorgon är en annan dag, och imorgon bärs en annan klocka, men än är det några timmar kvar…

IMG_1676.jpeg
Väl talat

Tillbaka
Topp