• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2024

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Nu börjar mars gå mot sitt slut och för egen del ska det bli en fröjd att få ta på sig något annat än min Explorer imorgon. Ingen skugga ska dock falla på klockan – den har varit helt fantastisk att bära hela månaden och har fungerat helt perfekt i alla tillfällen. Det enda jag kan ha saknat är variation.

Ägnade en stund ikväll åt att ställa om mina andra klockor. Funderade samtidigt på vilken jag kör imorgon. Gissningsvis kommer jag hinna gå igenom hela lådan under dagen 😅 Men valet för morgondagens utflykt till skogen för korvgrillning landar nog ändå på min Explorer. Den är helt enkelt för bra!

Stort tack till @Berns och alla andra som varit med och roddat OWGM i år. Nu ser vi fram emot 11 “normala” månader innan det är dags för galenskapen igen!

IMG_6193.jpeg
 

Virknisse

Cartier

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Då strax avklarat. Inte helt oväntat blev det även i år en enkel sak då jag normalt veckoroterar mina klockor och ibland kör längre än en vecka också. Men... jag gick in i det lite osäker på om fem (som det blev) veckor med SBGX343 skulle hjälpa eller stjälpa min känsla för modellen. Har flera gånger varit nära att flippa men vill verkligen gilla den. Nu efter en längre tid med klockan, lite pyssel med att flytta viklåset en halv länk närmare klockan 6 samt ytterligare en del blessyrer på den extremt känsliga glasringen börjar vi bli kompisar på riktigt. Jag har haft lite svårt just för den repkänsliga designen samt lite bekvämlighetsissues med viklåset men nu när klockan börjar bli lite mer jämnt sliten känns det inte längre som ett problem.
Så det var värt några överhoppade klockbyten. Grattis förresten till alla Er dagpundande klockbytare som kämpat igenom mars! Nu skall det bli skönt att byta klocka igen men SBGX kommer inte ut på köp o sälj under överskådlig tid!
1000003625.jpg
 

Tokka

Panerai
2-Faktor
Ska välja ut morgondagens klocka. Det får bli en riktig klocka (dykare) med riktigt urverk (automat) och med ett riktigt band (bund)!
Pulsar spoon har varit ett väldigt trevlig sällskap och ingen direkt pina frånsett vanlig abstinens efter automat och bund.
20240331_205326.jpg

Valet står mellan dessa två fifty fathoms hommager. Båda givetvis på präktigt krokodil-bund.
Förslag?
20240331_205402.jpg
Spinnaker! Även om båda det trevliga ut
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Nu har vi berättat vilka våra bonusvinnare blev i Clubhouse :D

Vi börjar med följande 10 som vann varsin nyckelring skänkta av @KSwebbshop
-Årets fail : @thewordfox - Gick ju bra det här.. "Klarar du inte att ha en och samma klocka i en månad så kroppstacklar jag dig tillbaka till Dackefejdens början"
-Årets kämpe : @Affe - Never give up!
-Årets nykomling: @Mortadella - Team Camel
-Årets Batman-ska inlägg : @Lesa - Genomtänkta inlägg med mycket Batman
-Årets minsta klocka : @martaSM30 - Hennes tank är verkligen pytteliten 😁
-Årets skevaste klocka : @EmmiiLL - Skriet från vildmarken-klockan
-Årets "tecknade" klocka : @Rizzie - Varje bild med ser ut att ha fått klockan ditredigerad från en teckning
-Årets snurrigaste klocka : @Gekk0 - Härligt snurrig klocka
-Årets "läkraste"klocka : @Flecktarn - Läckersuben
-Årets Lush-life-klocka : @Fliegerchronograph🚁 Hur du lyckas få Zara Larsson som klockmodell år efter år är en bedrift

KS Nyckelring.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ska välja ut morgondagens klocka. Det får bli en riktig klocka (dykare) med riktigt urverk (automat) och med ett riktigt band (bund)!
Pulsar spoon har varit ett väldigt trevlig sällskap och ingen direkt pina frånsett vanlig abstinens efter automat och bund.
20240331_205326.jpg

Valet står mellan dessa två fifty fathoms hommager. Båda givetvis på präktigt krokodil-bund.
Förslag?
20240331_205402.jpg
Bu... bu... bbbund! 😱🤔😁😎
 

martaSM30

Audemars
Nu har vi berättat vilka våra bonusvinnare blev i Clubhouse :D

Vi börjar med följande 10 som vann varsin nyckelring skänkta av @KSwebbshop
-Årets fail : @thewordfox - Gick ju bra det här.. "Klarar du inte att ha en och samma klocka i en månad så kroppstacklar jag dig tillbaka till Dackefejdens början"
-Årets kämpe : @Affe - Never give up!
-Årets nykomling: @Mortadella - Team Camel
-Årets Batman-ska inlägg : @Lesa - Genomtänkta inlägg med mycket Batman
-Årets minsta klocka : @martaSM30 - Hennes tank är verkligen pytteliten 😁
-Årets skevaste klocka : @EmmiiLL - Skriet från vildmarken-klockan
-Årets "tecknade" klocka : @Rizzie - Varje bild med ser ut att ha fått klockan ditredigerad från en teckning
-Årets snurrigaste klocka : @Gekk0 - Härligt snurrig klocka
-Årets "läkraste"klocka : @Flecktarn - Läckersuben
-Årets Lush-life-klocka : @Fliegerchronograph🚁 Hur du lyckas få Zara Larsson som klockmodell år efter år är en bedrift

KS Nyckelring.jpeg
Man tackar man tackar! 🏆
Den är kanske liten, men det är tanken som räknas
.
.
😆🥁
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nu har vi berättat vilka våra bonusvinnare blev i Clubhouse :D

Vi börjar med följande 10 som vann varsin nyckelring skänkta av @KSwebbshop
-Årets fail : @thewordfox - Gick ju bra det här.. "Klarar du inte att ha en och samma klocka i en månad så kroppstacklar jag dig tillbaka till Dackefejdens början"
-Årets kämpe : @Affe - Never give up!
-Årets nykomling: @Mortadella - Team Camel
-Årets Batman-ska inlägg : @Lesa - Genomtänkta inlägg med mycket Batman
-Årets minsta klocka : @martaSM30 - Hennes tank är verkligen pytteliten 😁
-Årets skevaste klocka : @EmmiiLL - Skriet från vildmarken-klockan
-Årets "tecknade" klocka : @Rizzie - Varje bild med ser ut att ha fått klockan ditredigerad från en teckning
-Årets snurrigaste klocka : @Gekk0 - Härligt snurrig klocka
-Årets "läkraste"klocka : @Flecktarn - Läckersuben
-Årets Lush-life-klocka : @Fliegerchronograph🚁 Hur du lyckas få Zara Larsson som klockmodell år efter år är en bedrift

KS Nyckelring.jpeg

Fan va kul! Stort TACK till utnämningen, jag och Bulleglufsen är överförtjusta här!

IMG_3873.jpeg


Bjuder på OWG-Mars sista bild med denna klocka på handleden!

IMG_3874.jpeg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Och finally!!
Kvällens och OWGM-24s sista pris blir följande:
Årets Otursgubbe : @Olipheus - Den turkosa fartfantomen som åkte axel ut ur OWGM Krya på dig!
Du kommer vinna en Leijona klocka med tillbehör skänkt av @Vinterdykarn :D
Leijona.jpg

Leijona2.jpg

GRATTIS ALLA VINNARE OCH TACK FÖR EN RIKTIGT KUL MARS 😍
Jag kommer kontakta samtliga vinnare så jag kan vidarebefodra kontaktuppgifter till sponsorerna.
 
Senast ändrad:

Signature

Cartier
2-Faktor
Dag 31: Sista incheckningen.
Klockan köptes egentligen till grabben som en bra och tydlig lära sig klockan-klocka när det beger sig. Intresset får komma när det kommer.
Det är dock något med den tjocka glasringen, den sportiga looken och självklart det karaktärsfulla plexiglaset som gör att jag tycker den presterar långt över sin förmåga.

Jag och Longines Svalan Spirit 35 tackar för oss. OWGM får mig tillbaka till forumet där jag får träffa er fina klockvänner och samtidigt bidra till något gott. Tack till sponsorer, arrangörer och volontärer. Vi ses nästa gång!
IMG_2592.jpeg
 

Jesborn

KS Explorers Club
Då var det snart dags att runda av. Tack till alla er för att ni är roliga, sköna och alldeles lagom efterblivna. Owg-tråden har varit lite utav en snuttefilt i år mitt i en i övrigt stressig period.

Angående mitt klockval är jag otroligt nöjd. Jag vet inte om ni instämmer @Vinterdykarn @StarMan @Gummo @marconimotet men jag anser nog att Explorer ll är en tokstark kandidat till en one-watch collection. Den har hängt med på fest, på jobb, på havet, i skogen, på konsert, på bio, på däckbyte, i soffan, på gymmet, på Ikea, på spelning och fungerat precis lika bra oavsett sammanhang. Dessutom är den riktigt rolig att ha olika staps på. Här får ni en liten sammanfattning från månaden.

Tack till alla genererösa sponsorer och som alltid, tack till er som dragit i detta med pappa björn @Berns i spetsen!

29208B5E-64E6-4631-A815-F79B0DEFEEB8.jpeg
DSC08771.jpeg
4873618E-C093-4CDD-9A49-D31D26CBC4E4.jpeg
704298CF-909E-4BC4-B518-348108C6EB53.jpeg
IMG_7248_VSCO.jpeg
IMG_7224.jpeg
IMG_7208.jpeg
77CC4CE7-3416-4BE1-B618-975841EA7F41.jpeg
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
Bu... bu... bbbund! 😱🤔😁😎
Ja du @Johanaxe66 . Du låtsas att du inte gillar bund. Men i själva verket kan du inte hålla styr på dina begär. Jag tror du har en mörk garderob du smyger in i när ingen ser, och i den är det fullt med bund från golv till tak och du vältrar dig i allehanda bund och njuter i smyg.
Och jag klandrar dig inte! ❤️
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Nu har vi berättat vilka våra bonusvinnare blev i Clubhouse :D

Vi börjar med följande 10 som vann varsin nyckelring skänkta av @KSwebbshop
-Årets fail : @thewordfox - Gick ju bra det här.. "Klarar du inte att ha en och samma klocka i en månad så kroppstacklar jag dig tillbaka till Dackefejdens början"
-Årets kämpe : @Affe - Never give up!
-Årets nykomling: @Mortadella - Team Camel
-Årets Batman-ska inlägg : @Lesa - Genomtänkta inlägg med mycket Batman
-Årets minsta klocka : @martaSM30 - Hennes tank är verkligen pytteliten 😁
-Årets skevaste klocka : @EmmiiLL - Skriet från vildmarken-klockan
-Årets "tecknade" klocka : @Rizzie - Varje bild med ser ut att ha fått klockan ditredigerad från en teckning
-Årets snurrigaste klocka : @Gekk0 - Härligt snurrig klocka
-Årets "läkraste"klocka : @Flecktarn - Läckersuben
-Årets Lush-life-klocka : @Fliegerchronograph🚁 Hur du lyckas få Zara Larsson som klockmodell år efter år är en bedrift

KS Nyckelring.jpeg
Haha, fasen vad kul! Jag tackar och bockar för detta :D
 
Topp