• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2024

Ja det var en lyckad release ☺

Den har superfina mått:

•Diameter: 39.5mm
•L2L: 47.9mm
•Lugwidht: 20mm
•Thickness: 13.6mm

…så den kan bäras av de flesta, den kan passa på många band och det är lätt att hitta band till. Riktigt strapmonster 👹

Tavlan är matt och ger en toolig känsla vilket jag uppskattar. Sen är det en Seiko 5 med generösa toleranser från -35sec/24h till +45sec/24h - Men jag ska inte klaga, allt ser ut att linjera fint på mitt exemplar och den håller +4sec/24h😌

Vad jag uppskattar mindre med den är att det är lite för mycket grejer på tavlan😆 Det är index, det är arabiska siffror 1-12, 24h-tidsvisning och datum klockan-3. Så ingen clean tavla direkt 😅

Jag hade föredragit runda index istället för fyrkantiga och endast datumfönstret. Inget mer på tavlan!

Men jag klagar inte som sagt - Jag är glad att jag fick tag på ett bra exemplar och jag tycker att det är en mycket prisvärd klockan med flera plus än minus 👌🏼
Stort tack för en utförlig redogörelse! 😍 Låter mycket bra! Som sagt, den ser riktigt bra ut. Blir lite sugen, men i utseende är den ju ganska lik min Explorer II. 😅

En annan har haft en hektisk kväll! Tur man har lite lume vid läggning så man har koll på tiden 🐫🤫

Ny vecka imorgon kamrater! #TeamCamel.
IMG_1078.jpeg

Stort tack för en utförlig redogörelse! 😍 Låter mycket bra! Som sagt, den ser riktigt bra ut. Blir lite sugen, men i utseende är den ju ganska lik min Explorer II. 😅

En annan har haft en hektisk kväll! Tur man har lite lume vid läggning så man har koll på tiden 🐫🤫

Ny vecka imorgon kamrater! #TeamCamel.
IMG_1078.jpeg

Explorer 2 är väl det som är the real deal😅👌🏼

Seikon är mer som ett affordable alternativ men ändå rätt trevlig ☺️

Skulle man äga båda samtidigt då är det inte svårt att bestämma sig för vilken som ska agera beater 😆

Imorgon blir det tillbaka till verkligheten ✈️🇸🇪

IMG_2181.jpeg

Måste säga att jag trodde jag skulle störa mig väldigt mycket på att ha LED:en men nu tycker jag det är avslappnande.

Ser tiden när jag verkligen vill och kan jag strunta i tiden däremellan.

IMG_2616.jpeg

Dag 3. Idag blev det brunt på både band och bord. Brunglass med chips och brunläder från Italien. Fint ska det va’! (Det var brunskjorta också men det låter inte riktigt lika bra. Och det var inte en ideologiskt brun skjorta utan endast en vanlig brun skjorta. Ibland är en brun skjorta bara en brun skjorta. Jag nöjer mig så.)

Tillbaka
Topp