• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2024

Gummo

Joker
2-Faktor
Viktigt information till @ArtVandelay @Cosmo @gurki @BrianFallon @morran och alla andra som anmält sig med Rolex Explorer 1 eller II. @Jesborn @Frontendarn och jag har blivit ålagda av OWG-Polisen att informera att alla som misslyckas med OWG-utmaningen med en Rolex Explorer 1 eller Explorer II kommer att tvingas betala 500kr till Din Stora Dag. Detta på grund av att det anses som alltför lätt att klara "utmaningen" med en Rolex Explorer 1 eller Rolex Explorer II. Slut på informationen.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Viktigt information till @ArtVandelay @Cosmo @gurki @BrianFallon @morran och alla andra som anmält sig med Rolex Explorer 1 eller II. @Jesborn @Frontendarn och jag har blivit ålagda av OWG-Polisen att informera att alla som misslyckas med OWG-utmaningen med en Rolex Explorer 1 eller Explorer II kommer att tvingas betala 500kr till Din Stora Dag. Detta på grund av att det anses som alltför lätt att klara "utmaningen" med en Rolex Explorer 1 eller Rolex Explorer II. Slut på informationen.
Sounds fair och du har en deal 🤝
1708762813811.jpeg
 
Senast ändrad:

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
Dags att anmäla sig. Svårt val i år. Förra året var det en barnlek, Certina DS action funkade till allt med lite bandbyten. I år kan det bli en riktig ”dyrgrip” för att få en rejäl utmaning.

IMG_6533.jpeg


Jag har fortfarande mardrömmar om 2022 års OWG-klocka dock 😅 tror den klarade knappa 2 veckor.

image.jpg
 
Senast ändrad:

ajfa

Cartier
2-Faktor
Allmän fråga: vilka är topp tre att faila först?
Två självklara val är @Limeee och @jamesfranco

Dock så verkar @Limeee har mognat sen sist så jag tror han kan klara nästan en arbetsvecka, vilket innebär är gigantisk förbättring jämfört med historiska insatser
Träffade @Limeee igår och då lät han ändå helt okej positiv till att hålla sig ett tag! Med det sagt så ger jag det också typ en arbetsvecka!
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Viktigt information till @ArtVandelay @Cosmo @gurki @BrianFallon @morran och alla andra som anmält sig med Rolex Explorer 1 eller II. @Jesborn @Frontendarn och jag har blivit ålagda av OWG-Polisen att informera att alla som misslyckas med OWG-utmaningen med en Rolex Explorer 1 eller Explorer II kommer att tvingas betala 500kr till Din Stora Dag. Detta på grund av att det anses som alltför lätt att klara "utmaningen" med en Rolex Explorer 1 eller Rolex Explorer II. Slut på informationen.
Tillåt mig att höja insatserna något. Alla som klarar hela OWGM med en Explorer, Explorer II, eller en Submariner är med i en exklusiv utlottning av lite prylar från Klocksnack Explorers Club. Exakt vad återkommer jag med.

Man behöver alltså inte vara medlem i klubben (ännu 😉). Det räcker med att klara hela OWGM med någon av ovan nämnda modeller.

IMG_2109.jpeg
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Tillåt mig att höja insatserna något. Alla som klarar hela OWGM med en Explorer, Explorer II, eller en Submariner är med i en exklusiv utlottning av lite prylar från Klocksnack Explorers Club. Exakt vad återkommer jag med.

Man behöver alltså inte vara medlem i klubben (ännu 😉). Det räcker med att klara hela OWGM med någon av ovan nämnda modeller.

IMG_2109.jpeg
Snyggt!! 🙏
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Allmän fråga: vilka är topp tre att faila först?
Två självklara val är @Limeee och @jamesfranco

Dock så verkar @Limeee har mognat sen sist så jag tror han kan klara nästan en arbetsvecka, vilket innebär är gigantisk förbättring jämfört med historiska insatser
Jag tror oddsen på att jag failar först är låga, 1.1 gånger pengarna😂 Mars ligger ju bra iår, så man får en hel ”gratishelg” i början, så blir väl snarare 5-6 mars som jag failar, efter nån dag med Emergency på kontoret🤪
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Jag har inte anmält mig ännu men kommer göra det inom kort. Klockan det blir står mellan två alternativ. Antingen kommer jag köra mitt säkra kort med 58:an i år igen. Samma klocka jag vunnit med flera gånger. Men jag ska förmodligen till Sthlm den 29:e på jobbmöte. Blir det så ska jag förbi en klockaffär där, finns det jag spanat på inne och känslan infinner sig blir det ett köp. Och då blir det en helt ny klocka för månaden. Så frågan är om jag ska vänta till den sista med att anmäla mig för att säkert veta klocka och spara admin åt er som roddar med allt?
 

Jesborn

KS Explorers Club
Tillåt mig att höja insatserna något. Alla som klarar hela OWGM med en Explorer, Explorer II, eller en Submariner är med i en exklusiv utlottning av lite prylar från Klocksnack Explorers Club. Exakt vad återkommer jag med.

Man behöver alltså inte vara medlem i klubben (ännu 😉). Det räcker med att klara hela OWGM med någon av ovan nämnda modeller.

IMG_2109.jpeg

Dessa gadgets vill man ju inte gå miste om! Som det nämndes ovan har @Gummo @Frontendarn och jag dessutom blivit ålagda spanuppdrag av Owg-polisen. KS egna Sheriffar (hur säger man det i plural) av Nottingham som kasserar in en femhundring som ni (vi) eventuellt får lite smisk med.
 

Delgada

Patek
Har fått kvittens på gåva men i övrigt ingen bekräftelse för deltagande. Har jag missat något i min registrering eller är allt i ordning?
Screenshot_20240224_120209_Outlook.jpg
 

morran

Omega
2-Faktor
Viktigt information till @ArtVandelay @Cosmo @gurki @BrianFallon @morran och alla andra som anmält sig med Rolex Explorer 1 eller II. @Jesborn @Frontendarn och jag har blivit ålagda av OWG-Polisen att informera att alla som misslyckas med OWG-utmaningen med en Rolex Explorer 1 eller Explorer II kommer att tvingas betala 500kr till Din Stora Dag. Detta på grund av att det anses som alltför lätt att klara "utmaningen" med en Rolex Explorer 1 eller Rolex Explorer II. Slut på informationen.

Fair enough!
Att inte klara en månad med en Exp eller sub är ett riktigt underbetyg. Jag dubblar min insats till 1000kr om jag misslyckas!
 
Topp