• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2024

loevhagen

Patek
2-Faktor
Betalt. Da er det game on.
 

Bilagor

  • Skjermbilde 2024-02-24 kl. 13.11.29.png
    Skjermbilde 2024-02-24 kl. 13.11.29.png
    140.5 KB · Visningar: 3

roosterman

G-shock
2-Faktor
Har fått kvittens på gåva men i övrigt ingen bekräftelse för deltagande. Har jag missat något i min registrering eller är allt i ordning?
Screenshot_20240224_120209_Outlook.jpg
Om du anmält på anmälningssidan och även angivit ditt nick på MSD´s sida när du betalde avgiften så bör du få en bekräftelse via mail inom kort.
Annars kan du maila till [email protected] så för vi kolla detta. :)

Det är dessvärre många som betalt in anonymt i år vilket gör det svårt att koppla anmälningar/lotter till rätt personer.
Vid betalning till MSD ange då ert nick, men välj att dölja personliga uppgifterna. :)
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Viktigt information till @ArtVandelay @Cosmo @gurki @BrianFallon @morran och alla andra som anmält sig med Rolex Explorer 1 eller II. @Jesborn @Frontendarn och jag har blivit ålagda av OWG-Polisen att informera att alla som misslyckas med OWG-utmaningen med en Rolex Explorer 1 eller Explorer II kommer att tvingas betala 500kr till Din Stora Dag. Detta på grund av att det anses som alltför lätt att klara "utmaningen" med en Rolex Explorer 1 eller Rolex Explorer II. Slut på informationen.

Tillåt mig att höja insatserna något. Alla som klarar hela OWGM med en Explorer, Explorer II, eller en Submariner är med i en exklusiv utlottning av lite prylar från Klocksnack Explorers Club. Exakt vad återkommer jag med.

Man behöver alltså inte vara medlem i klubben (ännu 😉). Det räcker med att klara hela OWGM med någon av ovan nämnda modeller.

IMG_2109.jpeg

Dessa gadgets vill man ju inte gå miste om! Som det nämndes ovan har @Gummo @Frontendarn och jag dessutom blivit ålagda spanuppdrag av Owg-polisen. KS egna Sheriffar (hur säger man det i plural) av Nottingham som kasserar in en femhundring som ni (vi) eventuellt får lite smisk med.

Vilket ärofyllt uppdrag! Och med KS Explorers Clubs generositet ökar incitamentet till att sätta dit varenda en av alla fuskare 👮‍♂️
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Tillåt mig att höja insatserna något. Alla som klarar hela OWGM med en Explorer, Explorer II, eller en Submariner är med i en exklusiv utlottning av lite prylar från Klocksnack Explorers Club. Exakt vad återkommer jag med.

Man behöver alltså inte vara medlem i klubben (ännu 😉). Det räcker med att klara hela OWGM med någon av ovan nämnda modeller.

IMG_2109.jpeg

Oh nej, och jag som beställt en Seiko 5 GMT till OWG🙈😆
2AAAFF2B-F03E-496E-B9B4-0209720CAE79.jpeg
giphy.gif
 

Riley

Panerai
Paneristi
@Riley nu när du säkerligen varit och tafsat på flaskan och högmod infunnit sig känner jag att det är rätt tidpunkt för dig att anmäla dig till OWG (och spontanköpa en alldeles för dyr klocka på K&S att delta med). Du kommer inte alls ångra dig imorgon. Lovar! 😘
Jag känner mig obekväm med hur nära sanningen du är
 

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Testar OWG klockan och konstaterar att den tickar på fint och tar man bara fotot riktigt nära ser den inte så liten ut 🤣
20240224_150326.jpg


Dock 5dagen med feber, men det bör ju vara över till på fredag 😀

Trodde inte betalning fungerade igår men det verkade bara ta lite tid för datapengarna.
 

Bilagor

  • Screenshot_20240223_191324_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240223_191324_Samsung Internet.jpg
    73.4 KB · Visningar: 1

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Viktigt information till @ArtVandelay @Cosmo @gurki @BrianFallon @morran och alla andra som anmält sig med Rolex Explorer 1 eller II. @Jesborn @Frontendarn och jag har blivit ålagda av OWG-Polisen att informera att alla som misslyckas med OWG-utmaningen med en Rolex Explorer 1 eller Explorer II kommer att tvingas betala 500kr till Din Stora Dag. Detta på grund av att det anses som alltför lätt att klara "utmaningen" med en Rolex Explorer 1 eller Rolex Explorer II. Slut på informationen.
Fullt rimligt, räkna med mig!
 

Pater J

Omega
Då var man anmäld, men angående betalningen så måste jag fråga hur säker är hanteringen av personuppgifterna kring detta. Ja, jag har sett rutan i kryssa gällande att inte visa mina uppgifter offentligt. Sedan har jag med reserverat intresse följ diskussionen kring kapade konton??? För att inte prata om alla adidaskrigare som inte drar sig för hembesök för inhämtande av dyrbara klockor utan att betala. Hur ser det ut? (En högst ödmjuk frågeställning)

Jag skall skickar med ett foto på min rova som kommer att följa mig under mars månad. Det blir enkelt då det är den enda rovan jag har med mig till Kongo där jag jobbar. Tuffare blir det jag har lite ledigt i slutet av mars och återvänder en kortare tid till Svea rike.

God helg till er alla med varma hälsningar från 24 grader i t-shirt, shorts och flip-flops

IMG_20240224_172912_646.jpg
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Då var man anmäld, men angående betalningen så måste jag fråga hur säker är hanteringen av personuppgifterna kring detta. Ja, jag har sett rutan i kryssa gällande att inte visa mina uppgifter offentligt. Sedan har jag med reserverat intresse följ diskussionen kring kapade konton??? För att inte prata om alla adidaskrigare som inte drar sig för hembesök för inhämtande av dyrbara klockor utan att betala. Hur ser det ut? (En högst ödmjuk frågeställning)

Jag skall skickar med ett foto på min rova som kommer att följa mig under mars månad. Det blir enkelt då det är den enda rovan jag har med mig till Kongo där jag jobbar. Tuffare blir det jag har lite ledigt i slutet av mars och återvänder en kortare tid till Svea rike.

God helg till er alla med varma hälsningar från 24 grader i t-shirt, shorts och flip-flops

IMG_20240224_172912_646.jpg
Endast för- och efternamn (kan döljas) samt email (för bekräftelse, syns ej) måste anges. Resten är endast för ditt kvitto om du vill dra av på skatten. Glöm bara inte att ange ditt KS nick i kommentarsfältet så man vet att det är du
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Allmän fråga: vilka är topp tre att faila först?
Två självklara val är @Limeee och @jamesfranco

Dock så verkar @Limeee har mognat sen sist så jag tror han kan klara nästan en arbetsvecka, vilket innebär är gigantisk förbättring jämfört med historiska insatser
Mina favorit-failare är @virrooo som bara klarade någon timme eller @P-vakten som blev påkommen live under poddinspelningen.
 

Delgada

Patek
Om du anmält på anmälningssidan och även angivit ditt nick på MSD´s sida när du betalde avgiften så bör du få en bekräftelse via mail inom kort.
Annars kan du maila till [email protected] så för vi kolla detta. :)

Det är dessvärre många som betalt in anonymt i år vilket gör det svårt att koppla anmälningar/lotter till rätt personer.
Vid betalning till MSD ange då ert nick, men välj att dölja personliga uppgifterna. :)
Ha ha ja men då försöker jag en gång till då, så ska vi se om farbror inte lyckas den här gången. Dubbla gåvor skador ju inte heller.
 
Topp