• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2024

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
1708804257423.gif
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
142 anmälda. Nu går vi in i slutspurten av anmälan.
2023 var vi 327
2022 var vi 418
2021 var vi 247+ 79 (norge)
2020 var vi 147
2019 var vi 58
Jag noterar att antalet deltagare steg till OWG-trådarna gömdes undan i en specialavdelning. Vi tappade 91 deltagare då. Dessutom krånglar notiserna här. Märkte det redan förra året och i år fick jag inte ens en notis när jag blev inpingad i uppsnacktråden.
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Då var man anmäld med en rosa fyrkant från något statligt i silikon. Detta blir en utmaning


726E18CF-DFBB-40AF-9409-5C502FE59D6F.jpeg


Bättre hälften tyckte att Swatch ”die Glocke ” som jag körde förra året var fin har uttryckt en rätt tydlig skepsis.

Nu sitter jag iaf på Frankfurks flygplats och nästa gång jag är här så sitter den på armen!
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Tips till er som gör OWGM för första gången:
Försök inte förklara konceptet för någon utomstående, typ kollega eller så. Ni kommer bara få vääldigt konstiga blickar.
Väcker gammal tråd som har gett medlemmar mardrömmar. Lädis, hur ställer du dig till sådant beteende?
Nu är du ju och skriver i förra årets tråd.
In i årets och anmäl dig!
Mycket bra att du har koll på medlemmar som tydligen har väldigt konstiga kollegor.
Förstår inte kollegorna så har man två alternativ: (1) byt ut kollegorna eller (2) byt jobb
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Väcker gammal tråd som har gett medlemmar mardrömmar. Lädis, hur ställer du dig till sådant beteende?

Mycket bra att du har koll på medlemmar som tydligen har väldigt konstiga kollegor.
Förstår inte kollegorna så har man två alternativ: (1) byt ut kollegorna eller (2) byt jobb
Som jag ser det gäller väl att om man skriver i tråden så är det obligatorisk anmälan, även om @martaSM30 skrev i förra årets tråd.
Så måste det väl vara?
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Jag funderade faktiskt på att skita i det denna gång eftersom jag ändå alltid åker ut men nu har jag ändå anmält mig!
Valet föll på guldkronografen feån IWC som dessutom ligger ute till försäljning. Hoppas ingen köper den under mars….
Men vad skulle hända om jag säljer klockan och går utan klocka resten av månaden? Tekniskt sett så har jag väl inte brutit mot någon regel? 😄
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Jag funderade faktiskt på att skita i det denna gång eftersom jag ändå alltid åker ut men nu har jag ändå anmält mig!
Valet föll på guldkronografen feån IWC som dessutom ligger ute till försäljning. Hoppas ingen köper den under mars….
Men vad skulle hända om jag säljer klockan och går utan klocka resten av månaden? Tekniskt sett så har jag väl inte brutit mot någon regel? 😄

Jag vill minnas något år att @Seikosthlm fick en ordentlig lavett när han råkade flippa sin OWG-klocka. Eller hur var det…?😎
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Jag funderade faktiskt på att skita i det denna gång eftersom jag ändå alltid åker ut men nu har jag ändå anmält mig!
Valet föll på guldkronografen feån IWC som dessutom ligger ute till försäljning. Hoppas ingen köper den under mars….
Men vad skulle hända om jag säljer klockan och går utan klocka resten av månaden? Tekniskt sett så har jag väl inte brutit mot någon regel? 😄
Testa och se vad som händer. Ingen minns en fegis!
1708864952144.gif
 
Topp