• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2024

Nilzén

Cartier
Incheckning dag 17. Lär Catalinan lite om Catalinan.
Idag börjar min auktion på klockan. Pengarna går direkt till vår insamling för Min Stora Dag. In och buda!

1000037101.jpg
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Incheckning dag 17, när jag vaknade inser jag jag under natten petat till klockan på nattduksbordet så att den hamnade så här 🫣
Alltså, den har glidit ned och hamnat här, jag tror inte ens jag skulle kunna göra om det medvetet. På något sätt är detta kännetecknande för en helg i festens tecken…
IMG_1611.jpeg


Men nu är den på armen igen….
IMG_1612.jpeg
 

Vinterdykarn

KS Explorers Club
Dag 17... samma klocka... igen...
giphy.gif

Men det är ju så "mugglarna" har det. Syftet med OWG är väl att man ska få insikt hur torftigt livet kan te sig för mindre lyckliga här i världen. Lite som tanken bakom ramadan som ju också inträffar samtidigt som vår "fasta" i år.
Jag tror att vi alla och envar har människor i vår närhet som av någon anledning är OWG på riktigt. Somliga av ekonomiska skäl, andra kanske av själslig torftighet eller kanske rent av pga kognitiva begränsningar.
I vilket fall som helst kanske det är karsktärsdanande för oss att prova på, att lajva misär en smula. Tänk på det ni i explorergänget, tänk att det finns stackare som bara har EN Rolex!
Ha en god söndag.
20240317_073131.jpg

PS. För att dra liknelsen med ramadan, undrar om det egentligen inte vore ok att prova andra klockor efter mörkrets inbrott....🤔?
Bara EN???😳😲. Jag fattar ingenting?? Hur är det möjligt? Är det ens lagligt? Det här tål att undersökas. …
 
Topp