• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2024

Två alternativ till imorgon. Nya Seiko-moden med dotterns namn på tavlan eller en vintage Cyma/Synchron
IMG_8582_VSCO.jpeg
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Då var det snart dags att runda av. Tack till alla er för att ni är roliga, sköna alldeles lagom efterblivna. Den här tråden här har varit lite utav en snuttefilt för mig mitt i en i övrigt stressig period.

Angående mitt klockval är jag otroligt nöjd. Jag vet inte om ni instämmer @Vinterdykarn @StarMan @Gummo @marconimotet men jag anser nog att Explorer ll är en tokstark kandidat till en one-watch collection. Den har hängt med på fest, på jobb, på havet, i skogen, på konsert, på bio, på däckbyte, i soffan, på gymmet, på Ikea, på spelning och fungerat precis lika bra oavsett sammanhang. Dessutom är den riktigt rolig att ha olika staps på. Här får ni en liten sammanfattning från månaden.

Tack till alla genererösa sponsorer och som alltid, tack till er som dragit i detta!

29208B5E-64E6-4631-A815-F79B0DEFEEB8.jpeg
DSC08771.jpeg
4873618E-C093-4CDD-9A49-D31D26CBC4E4.jpeg
704298CF-909E-4BC4-B518-348108C6EB53.jpeg
IMG_7248_VSCO.jpeg
IMG_7224.jpeg
IMG_7208.jpeg
77CC4CE7-3416-4BE1-B618-975841EA7F41.jpeg
Skulle jag vara tvungen att bli en OWG så hade 16570 definit varit mitt val. Har alltid tyckt att polar varit enklare att köra på annat än länk men har ändå hittat alternativ som funkar.
IMG_8437.jpeg
IMG_8520.jpeg
IMG_8569.jpeg
IMG_8673.jpeg
IMG_7528.jpeg
IMG_8681.jpeg
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Nu har vi berättat vilka våra bonusvinnare blev i Clubhouse :D

Vi börjar med följande 10 som vann varsin nyckelring skänkta av @KSwebbshop

-Årets Lush-life-klocka : @Fliegerchronograph🚁 Hur du lyckas få Zara Larsson som klockmodell år efter år är en bedrift

IMG_7080.gif


Hurra! En KS-nyckelring. En sån har jag alltid önskat mig. OWG March avslutas verkligen med flaggan i topp. Tack till OWG March juryn som förärade mig detta pris.

Snåldrake eller Laco Atacama, det har inte varit svårare än att fråga Zara. Än så länge har Zara inte sagt nej. Hon kommer troligtvis att släppa en omarbetad version av Lush Life som heter Laco Life för att uppmärksamma att alla som körde Laco i årets OWG March fullföljde.

”I live my day as if it was the last
Live my day as if there was no past”

IMG_7081.jpeg
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ja du @Johanaxe66 . Du låtsas att du inte gillar bund. Men i själva verket kan du inte hålla styr på dina begär. Jag tror du har en mörk garderob du smyger in i när ingen ser, och i den är det fullt med bund från golv till tak och du vältrar dig i allehanda bund och njuter i smyg.
Och jag klandrar dig inte! ❤️
"Näe, jag tror faktiskt inte det."
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Då var det snart dags att runda av. Tack till alla er för att ni är roliga, sköna och alldeles lagom efterblivna. Owg-tråden har varit lite utav en snuttefilt i år mitt i en i övrigt stressig period.

Angående mitt klockval är jag otroligt nöjd. Jag vet inte om ni instämmer @Vinterdykarn @StarMan @Gummo @marconimotet men jag anser nog att Explorer ll är en tokstark kandidat till en one-watch collection. Den har hängt med på fest, på jobb, på havet, i skogen, på konsert, på bio, på däckbyte, i soffan, på gymmet, på Ikea, på spelning och fungerat precis lika bra oavsett sammanhang. Dessutom är den riktigt rolig att ha olika staps på. Här får ni en liten sammanfattning från månaden.

Tack till alla genererösa sponsorer och som alltid, tack till er som dragit i detta med pappa björn @Berns i spetsen!

29208B5E-64E6-4631-A815-F79B0DEFEEB8.jpeg
DSC08771.jpeg
4873618E-C093-4CDD-9A49-D31D26CBC4E4.jpeg
704298CF-909E-4BC4-B518-348108C6EB53.jpeg
IMG_7248_VSCO.jpeg
IMG_7224.jpeg
IMG_7208.jpeg
77CC4CE7-3416-4BE1-B618-975841EA7F41.jpeg
Bästa OWG klockan jag kört och då är ändå 1016 en av dem!
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Sen förtsätter vi med ytterligare ett pris från @KSwebbshop :)
Boken "Klockor - En tidlös historia"
Vinnaren av den blev:
4. Årets win : @Limeee - Va fasen hände????!!! Du hade ju bokat in fail med Batman redan 3/3!!
Klockor En tidlös historia.jpg
Stort tack för den vinsten❤️
Kul att man kunde chocka alla (och framförallt mig själv) och överleva 31 dagar med Emergency. Jag som hade planerat att sälja den innan OWGM, nu måste den ju fasen bli kvar om jag inte tröttnat efter en hel månad😂
 
Topp