• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

Så du menar alltså att ditt jobb inte håller dig sysselsatt…?
IMG_0485.gif
Haha.. Jo det gör det allt.. men när man har ett desk diver jobb så sneglar man ju väldigt ofta på klockan.. tanken driver iväg och man funderar på om det inte är dags att byta snart.. var ju så ofantligt länge sedan nu.. 😂

Jag vet inte om någon gjorde statistik för deltagandet i år. Men jag tog alla deltagare från sida 1 i tråden.
Tror inte den listan var helt komplett, men nästan. Sedan gjorde jag ett diagram över det vanligaste klockmärket som val under OWG.

22 klockmärken hade fler än 1 deltagare. (se bild)
43 klockor/klockmärken var unika. (ej med på bild)
Vi ser att Omega "vinner" med 12 deltagare och sedan i fallande ordning.

Kul att se!
Trevlig kväll!
:D
2025.png

20250318_182836.jpg
Fick inte vara med på listan 😭😭

1000001792.jpg

Jag kan erkänna att det här känns lite jobbigt idag. Suget efter integrerad länk eller ädelmetall smyger sig på.
Men så går man till postombudet och hämtar ut vinst från en fredagstävling och det känns lite bättre😃

Tackar Smyckeboden och @Curler2 🥌!!
Det var ett mycket fin halsband, lovar att ta på mig något mer passande till det något dag🙂
IMG_6798.jpeg

IMG_6823.jpeg

Bandbyte har det också blivit, är tydligen inne i en pastellperiod.

Senast ändrad:
Jag kan erkänna att det här känns lite jobbigt idag. Suget efter integrerad länk eller ädelmetall smyger sig på.
Men så går man till postombudet och hämtar ut vinst från en fredagstävling och det känns lite bättre😃

Det var ett mycket fin halsband, lovar att ta på mig något mer passande till det något dag🙂
IMG_6798.jpeg

IMG_6823.jpeg

Känner också suget efter ädelmetall 😩

IMG_6798.jpeg

IMG_6823.jpeg

Skulle väl säga att det var högst passande klädsel för vinstvisning.. Du var ju Champion i första fredagstävlingen :D

Du är ändå i gott sällskap. 🤗 Ingen Edox heller. Listan är för fler än en.
1000025030.jpg
Verkar som man behöver skaffa sig en Omega tills nästa år så man får man med 😅 men kan också vara farligt 🧐 man får se fler bilder på samma klocka och kanske tappar suget att på sig den varje dag......
Synd bara att vissa med unika klockor också failat 😅 annars hade det varit ett klart tecken att vi har valt rätt

Dag 18:2
Ikväll går jag en promenad genom gymnasiekorridoren förbi godisautomaten när jag träffar på polaren Henric.
I handen göms nästan något litet i storlek av en tändsticksask. Mobilnörden i mig var tvungen att få klämma och känna på hans Ericsson T66.
2001 tävlades det om vem kunden göra den minsta och lättaste modellen innan det vände och mer och mer funktioner skulle pressas in.
Den väger mindre än många armbandsur med sina 59 gram skulle det gå att sätta fast ett band i backlocket och bära på handleden.
Kanske 2026? Är det en fail om jag testar redan nu? :oops: @Mic1

Foto: Samsung Galaxy S23
1000013752.jpg

Foto: Samsung Galaxy S10
1000013754.jpg

Tillbaka
Topp