• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

IMG_4767.jpeg

18/3 Promenad i det fina vädret 🥰

Försöker fördriva lite tid nu när man är hemma och sjuk!

Fick med mig denna lilla väska för 20 kr från auktionen i lördags! Blir att försöka bygga om den lite som man kan ha klockor eller armband i den!

IMG_6558.jpeg
IMG_6557.jpeg
IMG_6559.jpeg

Senast ändrad:
Annons finns nu på traderasidan. Hela summan till Min stora dag. Jag bjuder på frimärke. Ej spårbart. Eller hämtas på förbestämd plats som passar. Har en goodguy tråd.

Bilagor

• 20250318_130548.jpg
    20250318_130548.jpg
    436.5 KB · Visningar: 1
  • 20250318_130533.jpg
    20250318_130533.jpg
    275.7 KB · Visningar: 1
  • 20250318_130518.jpg
    20250318_130518.jpg
    484.1 KB · Visningar: 1
  • 20250318_130508.jpg
    20250318_130508.jpg
    589.8 KB · Visningar: 1
Box and papers! Alla unboxings och annat jag sett om Seagull 1963 ser olika ut. Och ingen box ser ut som min, och jag köpte min från Amazon (där jag nog köpt de flesta av mina klockor).

Det fanns garantikort i lådan, som skall vara en "international edition". Man skulle gå till seagulls hemsida och pilla in ett serienummer. Jag fick aldrig det att fungera och fick ingen bekräftelse att det fungerat heller. Så om min klocka är äkta eller ej vet jag fortfarande inte.

Men nu har den varit enda klockan på armen i arton dagar!
1963box.JPG

Oj det var en kombination jag inte sett förut. Jag gillar Nato, men inte helt säker i det här fallet dock... 🤔 Var kommer adaptrarna från?

Köpte på Watchwear.se

Tycker sinnet är svagt nu och hör många lockrop från andra klockor, men så sa en hona på gymmet att hon gillade min klocka, så Nato kanske är min grej 😀

20250318_143557.jpg

Senast ändrad:
Dag 18. Mår mycket bättre idag. Magen har lugnat sig, men jag tappade närmare 2 kilo igår! Bra inför badsemestern i påsk 🥴

Skönt med lite plusgrader. Nu fan tänker jag bränna upp den där tjocka vinterjackan!

Dagens pappa-skämt: vad händer om man sväljer en linjal? Man blir mätt i magen.

IMG_1202.jpeg

Box and papers! Alla unboxings och annat jag sett om Seagull 1963 ser olika ut. Och ingen box ser ut som min, och jag köpte min från Amazon (där jag nog köpt de flesta av mina klockor).

Det fanns garantikort i lådan, som skall vara en "international edition". Man skulle gå till seagulls hemsida och pilla in ett serienummer. Jag fick aldrig det att fungera och fick ingen bekräftelse att det fungerat heller. Så om min klocka är äkta eller ej vet jag fortfarande inte.

Men nu har den varit enda klockan på armen i arton dagar!
1963box.JPG
Trevlig klocka det där. Jag har en likadan, men de finns ju i lite olika utföranden, så det kan vara svårt att veta exakt vad som är vad och om det finns något utförande som är "äkta". Min kom oavsett i en blå box.
Verket (baserat på Venus 175) är riktigt trevligt och högst sannolikt den mest prisvärda kronograf man kan hitta med pelarhjul. Jag har flera andra klockor med samma verk och de går generellt sett väldigt exakt.

Tillbaka
Topp