• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

Dag 22:3
2002 var året när Ericsson slogs ihop med Sony.
Då uppdaterades bland annat deras minsting från T66 till T600. Märkligt nog finns Ericsson-loggan kvar på baklocket på mitt exemplar kanske var det ett i skarven av produktionen. Personligen gillar jag formspråket i Ericsson bättre men Sony tillförde kompetens kring mjukvara o.s.v.
Färgskalan på blommor från Mors 70-års firande matchar fint.

Foto: Samsung Galaxy S23
1000013802.jpg

Foto: Samsung Galaxy S10
1000013803.jpg

Finns inget värre än folk som konstant är försenade! Hela min frus familj lever 30-60min försent.. de kommer försent till bröllop, dop, föreställningar, you name it. Min svärmor har dykt upp över en dag försent till kalas mer än en gång 😂. När vi bjuder in dem tar jag för vana att säga att det börjar en timme tidigare än vad det egentligen gör numera

Hatar folk som är sena, hatar kollegor mest när de är sena.

Min brors frus sida är alltid sena, har börjat planera 30 min efter utsagd tid när de har event.
Så jag ställer mig med mitt hat i samma nivå som de är sena och skäms.
Nää det är ett jävla sett med folk som satt det i system. Särskilt i arbetslivet 🤬
Arkebusering eller stupstocken vore ett lagom straff kan jag tycka.

Som sagt, folk på jobbet vet vad jag tycker om människor som inte kan passa tider. Särskilt vid större möten där flera personer sitter och väntar. Problemet är att vår senaste vd är den absolut värsta av de värsta och det är ju sådär om man ser till signalvärdet.

Men när jag håller i möten eller är sammankallande stänger jag dörren på exakt utsatt tid och drar igång utan att vänta in eftersläntrarna. Brukar även forcera fram punkterna så de ska missa så mycket som möjligt. Möjligtvis barnsligt men jag får en viss tillfredsställelse när de väl kommer in, smyger på plats och sitter som frågetecken när diskussionen eller beslutsprocessen är i full gång 😬

Nää det är ett jävla sett med folk som satt det i system. Särskilt i arbetslivet 🤬
Arkebusering eller stupstocken vore ett lagom straff kan jag tycka.

Som sagt, folk på jobbet vet vad jag tycker om människor som inte kan passa tider. Särskilt vid större möten där flera personer sitter och väntar. Problemet är att vår senaste vd är den absolut värsta av de värsta och det är ju sådär om man ser till signalvärdet.

Men när jag håller i möten eller är sammankallande stänger jag dörren på exakt utsatt tid och drar igång utan att vänta in eftersläntrarna. Brukar även forcera fram punkterna så de ska missa så mycket som möjligt. Möjligtvis barnsligt men jag får en viss tillfredsställelse när de väl kommer in, smyger på plats och sitter som frågetecken när diskussionen eller beslutsprocessen är i full gång 😬
Minns från utbildningen hur förvånade vi blev när vi hade en examinator från Arkitektur som undrade över varför vi var så tidiga och inte använde oss utav en "akademisk kvart" som alla studenter på Arkitektur 😅🤷‍♂️

Firar tröstprisvinsten med en högkvalitativ semla från Kroasang i Uppsala. Kan ju inte låta den mediokra skapelsen jag åt på fettisdagen vara den enda/sista jag äter för året.
1000018807.jpg
Nej, mediokra semlor får det bara bli i absoluta nödfall. ...Och bra val, vill jag tro! Kroasang blev ju i hård konkurrens korade i Upsala Nya Tidning, till stans bästa semmelmakare.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp