• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

Då kanske detta kan vara något att testa?
Ja jävlar! Har ju en sån am-lösning till min BB 58:a. Den är ju svinbra så det får kanske kan vara något 🤔

3FAB87B6-CAFE-4EF0-A9D1-090332BB928F.jpeg

Tnr: 231013. Är i MOS å på supply runda för att köpa batterier. Jag vet att det finns några klockor hemmavid som behöver nya batterier men det blir ett jobb i april med dessa. Ha’re bäst//🧐

Senast ändrad:
Dag 23 av 31 - slutsträckan närmar sig.
Nu är det snart dax för den sista uppförsbacken och säkerheten på att klara hela vägen har infunnit sig.
Dock börjar tristessen kicka in, men som jag sagt tidigare så gör stålisen ett bra jobb med att passa till allt jag utsatt den för hittills vilket underlättar.
Jag har också kommit till insikt att bara äga en klocka hade varit sjukt tråkigt och att valmöjlighet är en stor del av hobbyn för min del.
Tidigare var jag en person som kunde byta klocka flera gånger per dag och kände nästan det som ett tvång, detta beteende har dock försvunnit och jag kan bära samma klocka flera dagar/veckor i streck utan att det stör mig.
Dock är OWGM fortfarande en utmaning, detta pga av att man ”inte får” byta och det är just det som gör det svårt. Så fort du har förbud i livet/vardagen så blir det svårare och det spelar ingen roll om det är att välja klocka, diet, nyårslöfte eller annat så försvårar alltid förbud.

Varför failar då vissa något så enkelt som att ha samma klocka en månad, Ptja gissningsvis för att det blir tråkigt och de känner en begränsning i sin hobby, en hobby man tycker om, något som ligger en varmt om hjärtat. Saker som ligger dig varmt om hjärtat ska inte vara en last eller en plåga, det ska vara något du njuter av, oavsett hobby.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    563.2 KB · Visningar: 1
Tillbaka
Topp