Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt glömt bort att posta. Just nu inget på handleden, men helt klart torskat owg-march och även pyntat extra till min stora dagLängesen vi hörde från @Chrisse nu… vad har herrn på handleden egentligen?![]()
Fram till det att jag läste hallonsylt lät det ändå rimligt25:e mars, VÅFFELDAGEN
![]()
För mig en speciell dag, som härrörande från Dalsland och mer specifikt en liten ort som heter Mellerud. Varför är det speciellt kan man ju fråga sig? Traditionsenligt äts det denna dag, "Våffelspecial" i det Mortadellska hemmet.
![]()
Historien förtäljer att en gång, på den senare halvan av 1950-talet, tog korvbröden slut i korvkiosken på Österrådaplan. Påhittig som hon var, stekte Anna på våfflor för att täcka upp för brödet. Vips så var "Våffelspecial", även kallad "Mellerud special" född.
I korthet är det "bara" en hel/halv special där brödet är utbytt mot en våffla. För mig är det mer, det är tradition, matkultur och barndomsminnen.
![]()
Korv och tillbehör efter smak, själv föredrar jag klassisk varmkorv, hallonsylt och bostongurka. Till detta kan man sedan 2013 ta sig en Melleruds pilsner (L-U-S, lördagar eller efter kl 17:00 helgfri vardag), om man inte föredrar MER.
Jag kan förstå att det utifrån sett, kan det verka mycket märkligt att blanda korv, mos, våffla, sylt och bostongurka i en och samma rätt.
Jag utmanar er att prova, det finns en risk att ni kommer gilla det. Håll tillgodo!
![]()
Jack är också med![]()
Hallonsylt och varmkorv???25:e mars, VÅFFELDAGEN
![]()
För mig en speciell dag, som härrörande från Dalsland och mer specifikt en liten ort som heter Mellerud. Varför är det speciellt kan man ju fråga sig? Traditionsenligt äts det denna dag, "Våffelspecial" i det Mortadellska hemmet.
![]()
Historien förtäljer att en gång, på den senare halvan av 1950-talet, tog korvbröden slut i korvkiosken på Österrådaplan. Påhittig som hon var, stekte Anna på våfflor för att täcka upp för brödet. Vips så var "Våffelspecial", även kallad "Mellerud special" född.
I korthet är det "bara" en hel/halv special där brödet är utbytt mot en våffla. För mig är det mer, det är tradition, matkultur och barndomsminnen.
![]()
Korv och tillbehör efter smak, själv föredrar jag klassisk varmkorv, hallonsylt och bostongurka. Till detta kan man sedan 2013 ta sig en Melleruds pilsner (L-U-S, lördagar eller efter kl 17:00 helgfri vardag), om man inte föredrar MER.
Jag kan förstå att det utifrån sett, kan det verka mycket märkligt att blanda korv, mos, våffla, sylt och bostongurka i en och samma rätt.
Jag utmanar er att prova, det finns en risk att ni kommer gilla det. Håll tillgodo!
![]()
Jack är också med![]()
Helt glömt bort att posta. Just nu inget på handleden, men helt klart torskat owg-march och även pyntat extra till min stora dag![]()
Sött & SaltHallonsylt och varmkorv???
Ok….25:e mars, VÅFFELDAGEN
![]()
![]()
![]()
![]()
Jack är också med![]()
Och syrligt! Det där funkar skulle jag tro.Sött & Salt
Det är ju mycket mer konstigt att ha Felix-ketchup hemma i kylskåpet!
Fram till det att jag läste hallonsylt lät det ändå rimligt
Hallonsylt och varmkorv???
Haha, japp! Ni läste rätt, men man måste lita på processen och våga prova nåt nytt baraOk….
Jag köper det mesta i den där combon men vad skam gör sylten för nytta?
Vad i hela fridens namn ska den vara bra för?
Sött nog med ketchupen.
Om man nu tvunget ska ha det sött.
För mig räcker det med senap när det vankas korv.
Men, jag är inte omöjlig.
Får jag chansen kommer jag testa. Tyvärr dock inte ofta jag har vägarna förbi Mellerud. Och ska jag testa ska det vara originalet![]()
Börja inte nu! Felix ska det vara, punkt slutSött & Salt
Det är ju mycket mer konstigt att ha Felix-ketchup hemma i kylskåpet!
Du må vara OWG-historiens största loser men i livet är du fan en vinnareBörja inte nu! Felix ska det vara, punkt slut![]()
Innebandy?Dag 25:1
Kollar på zebror som har konferens.
![]()
![]()
Du kommer bli så fin, så fin med denJag har hittat nästa års OWG-klocka!!! Med den blir det succé
![]()
Den på bund…Jag har hittat nästa års OWG-klocka!!! Med den blir det succé
![]()
Haha, japp! Ni läste rätt, men man måste lita på processen och våga prova nåt nytt bara
Sen är det ju så att man kan trixa lite med tillbehören, man kan t. ex. gå på lingonsylt om man gillar det bättre. Sen skulle man kunna experimentera med gurkmajonäs istället för boston osv.
Valet är fritt![]()
Jag tror mitt kök skulle gå sönder om jag försökte göra den anrättningenHaha, japp! Ni läste rätt, men man måste lita på processen och våga prova nåt nytt bara
Sen är det ju så att man kan trixa lite med tillbehören, man kan t. ex. gå på lingonsylt om man gillar det bättre. Sen skulle man kunna experimentera med gurkmajonäs istället för boston osv.
Valet är fritt![]()
Det finns helt klart så otroligt mycket sjukt på internet. Men det här var fan next level!! Något av det sjukaste jag verkligen läst25:e mars, VÅFFELDAGEN
![]()
![]()
![]()
![]()
Jack är också med![]()