Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alla hör när det ringer in?Konferensklockan
Men du får övningsköra med vilddjuret iafDag 25 & introduktionskurs för handledare.
![]()
4h av mitt liv jag aldrig får tillbaka.
Dags att baka banankaka ser jag!Checkar in dag 25
![]()
Godmorgon KS![]()
Först tänkte jag WTF?!25:e mars, VÅFFELDAGEN
![]()
För mig en speciell dag, som härrörande från Dalsland och mer specifikt en liten ort som heter Mellerud. Varför är det speciellt kan man ju fråga sig? Traditionsenligt äts det denna dag, "Våffelspecial" i det Mortadellska hemmet.
![]()
Historien förtäljer att en gång, på den senare halvan av 1950-talet, tog korvbröden slut i korvkiosken på Österrådaplan. Påhittig som hon var, stekte Anna på våfflor för att täcka upp för brödet. Vips så var "Våffelspecial", även kallad "Mellerud special" född.
I korthet är det "bara" en hel/halv special där brödet är utbytt mot en våffla. För mig är det mer, det är tradition, matkultur och barndomsminnen.
![]()
Korv och tillbehör efter smak, själv föredrar jag klassisk varmkorv, hallonsylt och bostongurka. Till detta kan man sedan 2013 ta sig en Melleruds pilsner (L-U-S, lördagar eller efter kl 17:00 helgfri vardag), om man inte föredrar MER.
Jag kan förstå att det utifrån sett, kan det verka mycket märkligt att blanda korv, mos, våffla, sylt och bostongurka i en och samma rätt.
Jag utmanar er att prova, det finns en risk att ni kommer gilla det. Håll tillgodo!
![]()
Jack är också med![]()
Är vi inte ovanligt många kvar?
Det enda jag vet säkert är att jag inte kommer köra vidare med samma klocka![]()
Ni glömmer väl inte att lägga groteska överbud på dessa?
Det tycker jag absolut att du ska göraFörst tänkte jag WTF?!
Men sen började jag bli ordentligt nyfiken och det kan bli en dag då detta måste testas.