• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

Konferensklockan

IMG_7885.jpeg

FF10BA63-75C7-4CE7-9818-B494CA38624F.jpeg

Tnr:251625. Då var det time att dra på sig stövlarna å cykla till stallet för ett träningspass. Under dagen har flappen testat dräkt Modell/ä. Vi får se om han kommer att använda dräkten framöver under sina uppdrag. Ha ´re bäst // 🧐

Senast ändrad:
25:e mars, VÅFFELDAGEN

IMG_20250325_172651~3.jpg

För mig en speciell dag, som härrörande från Dalsland och mer specifikt en liten ort som heter Mellerud. Varför är det speciellt kan man ju fråga sig? Traditionsenligt äts det denna dag, "Våffelspecial" i det Mortadellska hemmet.
IMG_20250325_173247~2.jpg

Historien förtäljer att en gång, på den senare halvan av 1950-talet, tog korvbröden slut i korvkiosken på Österrådaplan. Påhittig som hon var, stekte Anna på våfflor för att täcka upp för brödet. Vips så var "Våffelspecial", även kallad "Mellerud special" född.

I korthet är det "bara" en hel/halv special där brödet är utbytt mot en våffla. För mig är det mer, det är tradition, matkultur och barndomsminnen.

IMG_20250325_173233~2.jpg

Korv och tillbehör efter smak, själv föredrar jag klassisk varmkorv, hallonsylt och bostongurka. Till detta kan man sedan 2013 ta sig en Melleruds pilsner (L-U-S, lördagar eller efter kl 17:00 helgfri vardag), om man inte föredrar MER.

Jag kan förstå att det utifrån sett, kan det verka mycket märkligt att blanda korv, mos, våffla, sylt och bostongurka i en och samma rätt.

Jag utmanar er att prova, det finns en risk att ni kommer gilla det. Håll tillgodo!

IMG_20250325_174524~3.jpg

Jack är också med :)

25:e mars, VÅFFELDAGEN

IMG_20250325_172651~3.jpg

För mig en speciell dag, som härrörande från Dalsland och mer specifikt en liten ort som heter Mellerud. Varför är det speciellt kan man ju fråga sig? Traditionsenligt äts det denna dag, "Våffelspecial" i det Mortadellska hemmet.
IMG_20250325_173247~2.jpg

Historien förtäljer att en gång, på den senare halvan av 1950-talet, tog korvbröden slut i korvkiosken på Österrådaplan. Påhittig som hon var, stekte Anna på våfflor för att täcka upp för brödet. Vips så var "Våffelspecial", även kallad "Mellerud special" född.

I korthet är det "bara" en hel/halv special där brödet är utbytt mot en våffla. För mig är det mer, det är tradition, matkultur och barndomsminnen.

IMG_20250325_173233~2.jpg

Korv och tillbehör efter smak, själv föredrar jag klassisk varmkorv, hallonsylt och bostongurka. Till detta kan man sedan 2013 ta sig en Melleruds pilsner (L-U-S, lördagar eller efter kl 17:00 helgfri vardag), om man inte föredrar MER.

Jag kan förstå att det utifrån sett, kan det verka mycket märkligt att blanda korv, mos, våffla, sylt och bostongurka i en och samma rätt.

Jag utmanar er att prova, det finns en risk att ni kommer gilla det. Håll tillgodo!

IMG_20250325_174524~3.jpg

Jack är också med :)
Först tänkte jag WTF?!
Men sen började jag bli ordentligt nyfiken och det kan bli en dag då detta måste testas.

Det enda jag vet säkert är att jag inte kommer köra vidare med samma klocka 😅

Har nog landat i den insikten också… 😅

Ni glömmer väl inte att lägga groteska överbud på dessa?

@herr_ferrum har ju också föredömligt lagt ut den här:

Jag är den enda, stolta budgivaren 😄 Vilket jag såklart gärna fortsätter vara. Men för den goda sakens skull är det alltid trevligt med mer pengar 😍

Tillbaka
Topp