• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

73C53DBD-26EB-4E05-A0BF-AEAF6248BD49.jpeg

Tnr: 041249. Mycket semlor i tråden men är även bananens dag denna tisdag så fladderlappen är ett föredöme. När han sitter i gotham park eller är det robinson park å svullar ett gäng bananer. Ha ´re bäst // 🧐

Senast ändrad:
Hade tänkt att göra som @Limeee gjorde i sin egen Fail-tråd, dvs lägga ut en bild på en semla.
Meeeeeeeen kom på det försent 🤷‍♂️
IMG_5345.jpeg

Eftersom vi redan avhandlat Heinz/Felix kanske jag kan starta en ny diskussion.
Äta semla med sked: ja/nej
Gaffel kanske?
Wtf bestick överhuvudtaget?
Borde gjort en poll…
Följdfrågan på den är såklart hur en hetvägg äts? Den vill gärna jag äta med sked iaf. Blir lite slabbigt att äta med händerna när varm mjölk är inblandad.

Har omgrupperat med hjälp av rälsbundet färdmedel. Hyffsat snabbt ändå med marschfart runt 300 km/h och endast ett stopp på vägen. SJ som en gång i tiden funkade bra har tillsammans med Banverket onekligen en del att ta igen om man skall kunna mäta sig med centraleuropeisk järnvägstrafik.

IMG_7431.jpeg

Vid gårdagens förbandsbesök i huvudstaden fick jag ta del av den flygande enhetens intressanta historik. Det är namngivet efter en italiensk flyglegend och pionjär, Francesco Baracca, som efter 34 luftsegrar omkom efter att ha blivit nedskjuten under första världskrigets slutskede. Baracca var från början kavallerist och valde därför att pryda sina flygplan med en stegrande häst. Denna hästsymbol kom sedan att bli hans familjevapen. Ett par år efter hans död gav Baraccas mor racerföraren Enzo Ferrari tillåtelse att använda sig av denna symbol på sina tävlingsbilar i hans eget racingteam Scuderia Ferrari. Resten är, som man brukar säga, historia.

IMG_7397.jpeg
IMG_7399.jpeg
IMG_7398.jpeg

I OWG-utmaningen verkar det ju tuffa på bra i tråden. De stora manfallen brukar ju komma först under månadens andra och tredje vecka, klarar man bara dessa så blir man vanligtvis kvar "to the bitter end". Det är också min och Utah Beach-klockans ambition att göra det, att hålla i och hålla ut. Ät nu några semlor ni som kan därhemma. Det finns visserligen liknande bakverk här. Dock utan mandelmassa och det är ju den jag gillar bäst. Ciao!

Senast ändrad:
Har omgrupperat med hjälp av rälsbundet färdmedel. Hyffsat snabbt ändå med marschfart runt 300 km/h och endast ett stopp på vägen. SJ som en gång i tiden funkade bra har tillsammans med Banverket onekligen en del att ta igen om man skall kunna mäta sig med centraleuropeisk järnvägstrafik.

IMG_7431.jpeg

Vid gårdagens förbandsbesök i huvudstaden fick jag ta del av enhetens intressanta historik. Det är namngivet efter en italiensk flyglegend och pionjär, Francesco Baracca, som efter 34 luftsegrar omkom efter att ha blivit nedskjuten under första världskrigets slutskede. Baracca var från början kavallerist och valde därför att pryda sina flygplan med en stegrande häst. Denna hästsymbol kom sedan att bli hans familjevapen och ett par år efter hans död gav Baraccas mor Enzo Ferrari tillåtelse att använda sig av denna symbol på sina tävlingsbilar i hans racingteam Scuderia Ferrari. Resten är historia som man brukar säga.

IMG_7397.jpeg
IMG_7399.jpeg
IMG_7398.jpeg

I OWG-utmaningen verkar det tuffa på bra i tråden. De stora manfallen brukar ju komma först under månadens andra och tredje vecka, klarar man bara dessa så blir man vanligtvis kvar "to the bitter end". Det är också min och Utah Beach-klockans ambition, att hålla i och hålla ut. Ät nu några semlor ni som kan därhemma. Det finns visserligen liknande bakverk här. Dock utan mandelmassa och det är ju den jag gillar bäst. Ciao!
Mäktig anekdot! För mig helt okänd :)

Jag vet inte vad de kinesiska strispiloterna hade för band på sina Sea-Gull-klockor när det begav sig på sextiotalet. Men jag har svårt att tro att det var ett sådant skavande och elakt plast-nato som min kom med från fabriken. Det är lagt på vila, jag har aldrig varit någon fantast av nato-band ändå.

Det här lädret passar bra på kontor och ger en lagom up-dressad/ned-dressad look för just den här klockan tycker jag, som dämed checkar in den fjärde dagen, som den kontorspilot jag är.

PXL_20250304_073242215.MP~2.jpg

Senast ändrad:
Idag var det total mismatch mellan klocka och skjorta. Men men, det lär ju uppstå ett antal gånger under mars.
Eller hur gör ni? Väljer ni kläder efter klocka, nu när ni inte kan välja klocka?
IMG_1048.jpeg
I vissa situationer kanske, men som regel är det "kör bara kör" som gäller för mig. Det får bli som det blir. Tur att jag har valt klocka med GMT och 200m med tanke på badsemestern som kommer om 2 dagar :cool:

Tillbaka
Topp