Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Följdfrågan på den är såklart hur en hetvägg äts? Den vill gärna jag äta med sked iaf. Blir lite slabbigt att äta med händerna när varm mjölk är inblandad.Hade tänkt att göra som @Limeee gjorde i sin egen Fail-tråd, dvs lägga ut en bild på en semla.
Meeeeeeeen kom på det försent
![]()
Eftersom vi redan avhandlat Heinz/Felix kanske jag kan starta en ny diskussion.
Äta semla med sked: ja/nej
Gaffel kanske?
Wtf bestick överhuvudtaget?
Borde gjort en poll…
Vilket mästerverk, varför fick jag ingen lime på min???
Champinjoner???!!!Vilket mästerverk, varför fick jag ingen lime på min???
![]()
Mäktig anekdot! För mig helt okändHar omgrupperat med hjälp av rälsbundet färdmedel. Hyffsat snabbt ändå med marschfart runt 300 km/h och endast ett stopp på vägen. SJ som en gång i tiden funkade bra har tillsammans med Banverket onekligen en del att ta igen om man skall kunna mäta sig med centraleuropeisk järnvägstrafik.
![]()
Vid gårdagens förbandsbesök i huvudstaden fick jag ta del av enhetens intressanta historik. Det är namngivet efter en italiensk flyglegend och pionjär, Francesco Baracca, som efter 34 luftsegrar omkom efter att ha blivit nedskjuten under första världskrigets slutskede. Baracca var från början kavallerist och valde därför att pryda sina flygplan med en stegrande häst. Denna hästsymbol kom sedan att bli hans familjevapen och ett par år efter hans död gav Baraccas mor Enzo Ferrari tillåtelse att använda sig av denna symbol på sina tävlingsbilar i hans racingteam Scuderia Ferrari. Resten är historia som man brukar säga.
![]()
![]()
![]()
I OWG-utmaningen verkar det tuffa på bra i tråden. De stora manfallen brukar ju komma först under månadens andra och tredje vecka, klarar man bara dessa så blir man vanligtvis kvar "to the bitter end". Det är också min och Utah Beach-klockans ambition, att hålla i och hålla ut. Ät nu några semlor ni som kan därhemma. Det finns visserligen liknande bakverk här. Dock utan mandelmassa och det är ju den jag gillar bäst. Ciao!
Håller med, men ska erkänna att jag aldrig provat hetvägg. Får fixa det snart.Följdfrågan på den är såklart hur en hetvägg äts? Den vill gärna jag äta med sked iaf. Blir lite slabbigt att äta med händerna när varm mjölk är inblandad.
Är det @Limeee som Avhandlades i dagens avsnitt?Kollar på TV. På 8:an så finns det program som heter Extrema Samlare, sjukt underhållande program om HORDERS…
![]()
det finns ju fegisalternativet och skjuta fram leveransen till den 1/4, men det ska väl inte behövas? Du är stark! Du kommer klara att öppna och känna lite utan att provaMan känner sig extra smart just nu...
![]()
Eller prova lite.... pyttelite bara.det finns ju fegisalternativet och skjuta fram leveransen till den 1/4, men det ska väl inte behövas? Du är stark! Du kommer klara att öppna och känna lite utan att prova![]()
I vissa situationer kanske, men som regel är det "kör bara kör" som gäller för mig. Det får bli som det blir. Tur att jag har valt klocka med GMT och 200m med tanke på badsemestern som kommer om 2 dagarIdag var det total mismatch mellan klocka och skjorta. Men men, det lär ju uppstå ett antal gånger under mars.
Eller hur gör ni? Väljer ni kläder efter klocka, nu när ni inte kan välja klocka?
![]()
Absolut. Jag litar på min självkontroll....det finns ju fegisalternativet och skjuta fram leveransen till den 1/4, men det ska väl inte behövas? Du är stark! Du kommer klara att öppna och känna lite utan att prova![]()
Du får komma ner en runda så får du prova både den o min G-350. Den på bund du vetEller prova lite.... pyttelite bara.