• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

D4E227C4-5DD8-4761-B09B-2CEE7A87CFB3.jpeg

Tnr061529. Nyss hämtat fredagsbubblet å tar en kopp kaffe. Undra vad fladderlappen nyttjar för dryck kommande fredageftermiddag. Ha ´re bäst /// 🧐

Senast ändrad:
Vad är det för linser på undersidan?
Det är sensorerna för optisk pulsmätning. Den kan mäta en väldig massa saker , men jag har valt att köra den i dumläge... 😁
Annars kan man få aviseringar och så oxå, men det räcker med plingade i telefonen känner jag👍
• Smartphone Link (automatic connection)
• GPS signal reception
• Heart rate measurement
• Blood oxygen level measurement
• Step tracker
• Movement analysis
• Digital compass
• Altimeter
• Barometer
• Thermometer
• Activity tracking
• Activity log
• Life log
• Training analysis (Powered by POLAR®)
• Sleep tracker (Powered by POLAR®)
• Breathing exercises (Powered by POLAR®)

Vad är det för linser på undersidan?

Det är sensorerna för optisk pulsmätning. Den kan mäta en väldig massa saker , men jag har valt att köra den i dumläge... 😁
Annars kan man få aviseringar och så oxå, men det räcker med plingade i telefonen känner jag👍
• Smartphone Link (automatic connection)
• GPS signal reception
• Heart rate measurement
• Blood oxygen level measurement
• Step tracker
• Movement analysis
• Digital compass
• Altimeter
• Barometer
• Thermometer
• Activity tracking
• Activity log
• Life log
• Training analysis (Powered by POLAR®)
• Sleep tracker (Powered by POLAR®)
• Breathing exercises (Powered by POLAR®)
Eller enkelt uttryckt; det är Tamagotchins ögon. Den tittar på husses handled hela dagarna. Det är en del av präglingen .

Ingen fara, jag tror att det är dags att komma med ett förtydligande då det verkar vara fler som undrar vad jag sysslar med :)

2001-2010 sändes en serie vid namn "24", där plotten är att varje säsong utspelar sig i realtid under 24 timmar. Plot twists, snabba beslut och svåra dilemman är signifikant för serien.

Jack Bauer, som är är en fältagent vid CTU (Counter Terrorism Unit), använder sig av den klockan jag valt att bära under mars månad, en MTM Blackhawk.

För att skoja till det lite i tråden har jag valt att göra inlägg i form av en berättarröst som förklarar vad som pågår. Jag har alltså inte en dissociativ identitetsstörning (vad jag vet)
mtm-black-hawk-velcro-kiefer-sutherland-24-2.jpg

26 dagar kvar...
Underbart!
Ja, "24" satt man som klistrad vid, framförallt första säsongen. Minns att manuset var utformat så att det faktiskt skulle vara så att en sekund i TV-rutan skulle motsvara en sekund i handlingen. Dock hade jag absolut inte kolla på vilken klocka Bauer hade på handleden.

Då är den sjätte dagen i stort sett avklarad. Har idag efter hemkomst till Sverige passat på att byta ut klockans tropic-gummi mot ett sandfärgat canvasband som skall matcha urtavlans strandsektor. Ser ok ut tycker jag. Har fler bandalternativ och kombinationer som kommer att prövas längre fram i utmaningen. Inte för att jag tröttnat på klockan men för att jag kan. Det här bandet får dock sitta på ett tag nu.

IMG_7471.jpeg
IMG_7472.jpeg

Jag tänkte för övrigt med koppling till Skapelseberättelsen hoppa tillbaka till dess första dag och köra "Varde ljus!" nu ikväll eller under morgondagen. Tyckte inte att det passade med sånt redan första dagen och särskilt religiös eller bibliskt bevandrad är jag faktiskt inte, mest skenhelig. "Varde ljus!" får därför åskådliggöras genom att i bild visa OWG-klockans lysande lume, eller i det fallet den är digital dess belysning av displayen. Ni fattar.

IMG_7474.jpeg

Tillbaka
Topp