• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

Då är den sjätte dagen i stort sett avklarad. Har idag efter hemkomst till Sverige passat på att byta ut klockans tropic-gummi mot ett sandfärgat canvasband som skall matcha urtavlans strandsektor. Ser ok ut tycker jag. Har fler bandalternativ och kombinationer som kommer att prövas längre fram i utmaningen. Inte för att jag tröttnat på klockan men för att jag kan. Det här bandet får dock sitta på ett tag nu.

IMG_7471.jpeg
IMG_7472.jpeg

Jag tänkte för övrigt med koppling till Skapelseberättelsen hoppa tillbaka till dess första dag och köra "Varde ljus!" nu ikväll eller under morgondagen. Tyckte inte att det passade med sånt redan första dagen och särskilt religiös eller bibliskt bevandrad är jag faktiskt inte, mest skenhelig. "Varde ljus!" får därför åskådliggöras genom att i bild visa OWG-klockans lysande lume, eller i det fallet den är digital dess belysning av displayen. Ni fattar.

IMG_7474.jpeg
Mycket bra val av tema att ha imorgon 🔦

Jaha, ska väl inte vara sämre än alla andra tänkte jag och knäppte en bild på baksidan av klockan. Fan vad äcklig den var såg jag nu 🤢
Frågan är om det verkligen bara är jag som är sådär äcklig eller om det är en hel del DNA från @Limeee kvar 🤔
Och om det är delar av @Limeee är han ju delvis fortfarande kvar i owg?! Och med tanke på hans flippande kanske det är både en, två eller tjugo klockor i årets owg som har hans dna kvar 😱
IMG_8899.jpeg
Passa dig bara, hört att Flipparsjukan sprids väldigt lätt, så finns risk att du blir smittad om du handskas med det där utan munskydd och handskar🤣

Stort tack för utförlig recension. Såg att de hade 25% på vissa modeller, tyvärr inte just denna. Men det hänger inte på prislappen i och med att den inte är speciellt dyr.

Vi ska till Cypern i påsk så jag letar efter något man kan bada i. Timexen är en bra kandidat även om jag helst hade önskat något mindre storlek. jag har 16,5 cm handleder så 41 mm är i största laget. Sweet spot för mig är 33-36 mm, men där blir det svårt att hitta klockor att bada i till lägre priser.

Kanske någon annan kan komma med tips?
Krav:
1. Något man kan bada i (dyker ej)
2. Det ska vara lätt att läsa av tiden
3. mindre än 40 mm (helst inte för tjock heller)
4. gummiband
5. Max 5000 kr
6. Ny / beggad spelar ingen roll
7. Typ av urverk spelar ingen roll
Se nedan. Behöver inte ge någon förklaring då den uppfyller alla krav till punkt och pricka
IMG_1151.jpeg

Jaha, det här va ju inte riktigt planerat med halsfluss. Är det någon som vill gå på Henric de la Cours konsert på Debaser på lördag? Jag har två biljetter till salu. Skicka meddelande isof.

Fattar ingenting: igår skulle man vända på klockan. Tror det var igår för jag vet fortfarande inte vad klockan är.
En kollega frågade mig idag vad klockan var och jag kunde bara svara ”baksida”. Han lunkade suckandes iväg….

Och idag ska man ta kort på en krona. Vad är detta för konstig värld vi lever. Här är i alla fall mitt bidrag
IMG_2990.jpeg

Haha, det är nog mina bilder i tråden som jagar dig i dina drömmar. Så här ser det ut nu på morgonen när man kollar ut. 138cm och fortsätter fylla på.
1000044719.jpg
1000044725.jpg

Med det sagt så är det check-in dag 6 med Meteoriten. Katten som heter Lumi (snö på finska) ville också vara med ☄️
1000044721.jpg
Fy fan! Där hade man nog fått varit ute och skottat av både en och två ggr 😱

C6B931F8-B36C-4605-B013-DAFA7192FC37.jpeg

Gokväll.Tnr061820. Go pasta carbonara som kvällsspis är inte fel å tidigare idag läst i tråden om bland annat " varde ljus" och tittar ut ...
IMG_4400.jpeg

ser en signal lysa upp himlen = Snabbt tog jag en lumebild på klockan i mörker enligt ställd uppgift. Ha ´re bäst // 🧐

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp