• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

Har frukt hemma så det räcker. Håller tummarna för den riktiga tävlingen.
1000013270.jpg

Har jobbat som DJ i 13 år. Gjorde sista giget 2017. Då var det Pioneer + Serato som gällde. Är det likadant fortfarande?
Kul, verkar vara ont om DJs på KS annars. Började på hobbynivå för några månader sen men det biter som ett gift! Absolut, Pioneer är klubbstandard fortfarande och Serato och Rekordbox verkar tävla som mjukvara för controllers.

Nu är jag ute på hal is i favoritfåtöljen. Men ska jag lyckas att balansera 6 klockor innan mars är till ända så gäller det att ligga i.
Tänker att det är lite som det där brutala sättet att lära folk simma. Man puttar i dom från bryggan så har man inget annat val än att lösa det.
1000013268.jpg

Edit:
Man vill INTE spilla Suffering Bastard, så god som den är 👌

Dag 7:2
För tlött för att skriva egentligen men nostalgitrippen ska ha sitt för LyckligGuldstjärna i kanten.
2007 och det var trendigt med skjutbar formfaktor här med en kamera på hela 2 MP samt minneskort och MP3-spelare.

Foto: Samsung Galaxy S23
1000013393.jpg

Foto: LG KE970 Shine
1000013394.jpg

Foto: Samsung Galaxy S10
1000013395.jpg

Dag 7:2
För tlött för att skriva egentligen men nostalgitrippen ska ha sitt för LyckligGuldstjärna i kanten.
2007 och det var trendigt med skjutbar formfaktor här med en kamera på hela 2 MP samt minneskort och MP3-spelare.

Foto: Samsung Galaxy S23
1000013393.jpg

Foto: LG KE970 Shine
1000013394.jpg

Foto: Samsung Galaxy S10
1000013395.jpg
En sån LG hade jag! Fortfarande snyggaste telefonen jag ägt! Kommer ihåg att man kunde filma med den, fast utan ljud 🤣

Jättekul att se så mycket fina bilder i tråden!

----------------------------------------------------

Lystring! Lystring! 📣

Med start idag så kommer vi varje fredag månaden ut ha en tävling som går ut på att ta ”Dagens Bild”. Man har varje fredag klockan 00:00-23:59 på sig att posta sitt bidrag och så kör vi sedan prisutdelning under lördagen efter att den ”omutbara” styrelsen sammanträtt. Varje vecka kommer det vara nya priser och ett nytt tema.

Veckans tema är: Utomhusbild

Vad tävlar man om?

1a pris: Överraskningspris från Smyckeboden.se
2a pris: Presentkort på 1000kr hos Uret.se från @Sthlm-Nicklas
3e pris: Presenkort på 250kr hos Bokus.se från @Sthlm-Nicklas

Regler:
Max ett bidrag per deltagare och vecka
Bilden måste vara tagen samma dag som tävlingen pågår.
Inlägget måste postas under fredagen kl 00:00-23:59
Inlägget måste innehålla OWG-klockan på något sätt.
Inlägget får max bestå av 2 bilder (tex en utomhusbild där klockan inte är med i fokus/alls och en bild på klockan)
Man måste tagga sitt inlägg, denna veckan kör vi #Utomhusbild (gör det lättare för juryn att hitta)

Låt kreativiteten flöda!
Det finns inte en poäng med att göra veckans ”Dagens bild” annonsering i separat tråd? Så slipper det drunkna i alla fina bilder deltagarna postar? Vet att det redan missats av flera denna veckan. 😃 Ping @Mic1

Kul att se sån härlig aktivitet i OWG! 👍

Dag 7. Incheckning. Löper på enligt plan för mig.
Hjälper min 90-åriga far och städa lite. Fann en Omega-broschyr från Lambert Sundberg, Sergelgatan 10, Hötorgscity.
Omega Speedmaster för 482 kr. Kan inte hitta något årtal i den 24-sidiga skriften men gissningsvis är den från ca 1970.
Fråga pappa vad han köpte för Omega-modell, men svaret blev att det inte blev något inköp.
20250307_211606.jpg

Nu är jag ute på hal is i favoritfåtöljen. Men ska jag lyckas att balansera 6 klockor innan mars är till ända så gäller det att ligga i.
Tänker att det är lite som det där brutala sättet att lära folk simma. Man puttar i dom från bryggan så har man inget annat val än att lösa det.
1000013268.jpg

Edit:
Man vill INTE spilla Suffering Bastard, så god som den är 👌

Det finns inte en poäng med att göra veckans ”Dagens bild” annonsering i separat tråd? Så slipper det drunkna i alla fina bilder deltagarna postar? Vet att det redan missats av flera denna veckan. 😃 Ping @Mic1

Kul att se sån härlig aktivitet i OWG! 👍
Du har helt klart en poäng! Samtidigt så finns en annan sida av myntet: ju krångligare vi gör det / fler moment vi inför desto färre deltagare tenderar vi att få. Vi vill göra det så lätt som möjligt att vara med men om folk vill ha det i en separat tråd så kan vi absolut lösa det också. Vill man bara se ”dagens bild”-bilder så kan man söka ”#utomhusbild” och begränsa sökningen till den här tråden så kommer veckans nästan 50 bidrag upp

Du har helt klart en poäng! Samtidigt så finns en annan sida av myntet: ju krångligare vi gör det / fler moment vi inför desto färre deltagare tenderar vi att få. Vi vill göra det så lätt som möjligt att vara med men om folk vill ha det i en separat tråd så kan vi absolut lösa det också. Vill man bara se ”dagens bild”-bilder så kan man söka ”#utomhusbild” och begränsa sökningen till den här tråden så kommer veckans nästan 50 bidrag upp
@JoakimS
Och imorgon kommer vi presentera denna veckas vinnare :D
Juryn kommer sammanträda när fredagen är till ända👍

Senast ändrad:
Vilken dag alltså. Fullt upp från tidig morgon fram tills nu! Ingen utomhusbild blev det heller. Aja, jag kan i alla fall glädja mig åt att klockan är en fröjd att bära. Inte minst på dagens band som är ett KS Explorers Club gen 3. Ikväll drömmer jag mig bort till en miljö som på många sätt har blivit min bakgård. Hopps vi ses snart igen!

IMG_0701.jpeg

Men imorgon väntar större utmaningar. Då är det en heldag i frack som står på programmet. Skulle man våga sig på detta då…

IMG_0702.jpeg

Tävling sponsrad av Fail-tråden
Den som gör fetaste failen idag får 3st limes skickade på posten (spårbart men ej försäkrat).
Är extrapris på just 3st på mitt lokala Ica nu

Regler: Jag är enfaldig domare och avgör vem som vinner. Går ej att överklaga beslutet.
IMG_8552.jpeg

Shoppat till tävlingen nu! Se till att faila och vinn dessa brasilianska godingar nu😍
IMG_8555.jpeg
IMG_8556.jpeg

Bara 1 timme kvar av den här tävlingen! Efter 23:59 kommer jag göra en whiskey sour eller en mojoto av de där jäklarna😍

Tillbaka
Topp