Försöker skapa mångfalld och ett inkluderandeDrottning.
Vet inte varför de andra ens är med på listan.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Försöker skapa mångfalld och ett inkluderandeDrottning.
Vet inte varför de andra ens är med på listan.
På min förra arbetsplats erbjöds detta i köket varje torsdag ihop med soppa a la skolmat!Räcker väl ändå med pannkakor på torsdagar?
Då inkluderar jag riven mandelmassa på drottningsyltenFörsöker skapa mångfalld och ett inkluderande![]()
Jordgubbssylt såklartDu säger ”sylt” - vilken sylt?
Tänkte ta med grädde men då hamnar vi en diskussion kring hur den vispas: för hand, liten vispmaskin, industriell storlek, osv
Grädd-frågan tas upp 2026
Den gamla godingen hade jag nästan glömt bort.Gärna västerbottenost!
Yes! Långt över förväntanDag 5:
Dagens höjdpunkt var när jag fick ett mycket positivt besked från Skatteverket! Har ni fått era besked? Positivt/negativt utfall?
![]()
Nu kom jag på mig själv.Tidigare år har haft sina dunster om vilken ketchup som är bäst (alla vet att Heinz är bäst) men vad har man på pannkakor???
1. Jordgubbssylt
2. Lingonsylt
3. Drottningsylt
4. Björnbärssylt
5. Bara socker
6. Ketchup (Heinz)
![]()
Du kan väl plocka med dig några klockor i bagaget eller köpa en på plats och fira 1:a april! Schweiz har samma tidszon som SverigeLaddar batterierna i soffan efter en mentalt tuff dag. Inser också att jag reser till Schweiz den 30/3
Det innebär ju att jag inte kan byta klocka förrän några dagar in i april. Vad är det för tidszon i Schweiz?! Har jag dragit vinstlotten som kör owg med en gmt![]()
![]()
Otippat, men jag köper det! Också en oväntad god topping på tacosNu kom jag på mig själv.
Min svärmor serverar med fetaost, det är bra gott det med.
Hjortron FFS!Tidigare år har haft sina dunster om vilken ketchup som är bäst (alla vet att Heinz är bäst) men vad har man på pannkakor???
1. Jordgubbssylt
2. Lingonsylt
3. Drottningsylt
4. Björnbärssylt
5. Bara socker
6. Ketchup (Heinz)
![]()
Jag är ett steg värre och kör sockerfri FelixJordgubbssylt såklartär ju en no-brainer
jävla dårar! Kolla här ovan @Back
100% kör de Felix som ”ketchup”
Yes! Långt över förväntanFörra året var det inte bra. Bad därför lönehäxan dra en tusing extra i skatt varje månad, vilket inte var nödvändigt i år. Så det blev ungefär en lite billigare Tudor, ny från AD! Summerar man med frugans fel räcker det nästan till en billigare omega
Jag kör Heinz på pannkakor. Funkar perfekt som syltTidigare år har haft sina dunster om vilken ketchup som är bäst (alla vet att Heinz är bäst) men vad har man på pannkakor???
1. Jordgubbssylt
2. Lingonsylt
3. Drottningsylt
4. Björnbärssylt
5. Bara socker
6. Ketchup (Heinz)
![]()
Ta med någon kan man ju faktiskt göra. Men ännu roligare är ju faktiskt att köpa någon därDu kan väl plocka med dig några klockor i bagaget eller köpa en på plats och fira 1:a april! Schweiz har samma tidszon som Sverige
Låter som att det kan vara dags att byta svärmor. Hon är säkert jättetrevlig, men fetaost?!?!Nu kom jag på mig själv.
Min svärmor serverar med fetaost, det är bra gott det med.
Trodde Stjärtlappen hade stjärtsylt på sina pankisar…Jag kör Heinz på pannkakor. Funkar perfekt som sylt
Samma sak väl?Trodde Stjärtlappen hade stjärtsylt på sina pankisar…
De ligger ca 627 timmar före så du kan med gott samvete byta klocka redan nuLaddar batterierna i soffan efter en mentalt tuff dag. Inser också att jag reser till Schweiz den 30/3
Det innebär ju att jag inte kan byta klocka förrän några dagar in i april. Vad är det för tidszon i Schweiz?! Har jag dragit vinstlotten som kör owg med en gmt![]()
![]()
OsäkerSamma sak väl?
Om du flyger via Zürich så är det bara att ta med stora plånboken. ADs överalltTa med någon kan man ju faktiskt göra. Men ännu roligare är ju faktiskt att köpa någon där
Dessvärre tror jag inte det blir så mycket tid för shopping?! Är väl om det finns någon passande butik på flygplatsen. Har aldrig varit i Schweiz tidigare. Inte ens mellanlandat så har ingen aning om vad jag kan förvänta mig.
Ska besöka en leverantör och ha lite utbildning. I inbjudan stod det att vi ska bo på företagets eget guesthouse på fabriksområdet. Kändes jävligt ”fattigt” först. Såg sen en bild på deras s.k guesthouse och tänkte att det kanske blir rätt bra ändå
![]()
Får träna på spritzandet. Men funkar![]()
![]()
Jag antar att det är Heinz?