Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte konstigt de blir braKul att du gillar Affe! För snabba vardagsbilder använder jag mobilen, en OnePlus 12. Men de allra flesta är tagna med min Sony A7R III.
Här är processen:
Plocka fram muskedundret, välj en plats med bra naturligt ljus och prova lite olika vinklar.
![]()
![]()
Överför bilderna till telefonen med wifi och öppna dem i Adobe Lightroom och gör manuella justeringar.
![]()
![]()
Spara och ladda upp resultatet på KS!
![]()
Tack, det var på tiden att vi fick in lite pappaskämt i tråden!Jag kom på den här briljanta idén alldeles för sent. Men jag borde ju ha skrivit ett pappaskämt för varje dag som jag checkar in ju!!! Tar igen det nu istället:
Dag 1: Vilket djur är bäst på att dansa? Orangutango
Dag 2: Varför ska man plugga språk när man åker båt? Man lär sig språket flytande
Dag 3: Var sover lejonkungen? I simbasängen
Dag 4: Varför är sopborsten så smart? Den har huvudet på skaft
Dag 5: Vad gör tandläkaren på sin lunch? Käkar
Dag 6: Varför var matematikboken så deprimerad? Den hade för många problem
Dag 7: Vad är det bästa med Schweiz? Jag vet inte, men flaggan är ett stort plus
Dag 8: Hur många sexuella referenser får en låt innehålla? Det är en pervers
Dag 9: Vad sa osten när han såg sig själv i spegeln? Halloumi
Dag 10: Varför tog bonden med sig en stege till ladan? För att komma i kontakt med det högsta hönset
Dag 11: Vad säger man efter en mexikansk middag? Taco hej
Dag 12: Vilket djur flyger rakast? Antiloop
Dag 13: Var i världen kör bilarna fortast? I Gaza
Och då var vi ikapp! Nytt skämt imorgon![]()
Kul att du gillar Affe! För snabba vardagsbilder använder jag mobilen, en OnePlus 12. Men de allra flesta är tagna med min Sony A7R III.
Här är processen:
Plocka fram muskedundret, välj en plats med bra naturligt ljus och prova lite olika vinklar.
![]()
![]()
Överför bilderna till telefonen med wifi och öppna dem i Adobe Lightroom och gör manuella justeringar.
![]()
![]()
![]()
Happy wife is happy life.![]()
Tänk er att ligga i sängen med en 51 mm Garmin Tactix på handleden och plötsligt hamna mitt i ett nattligt aerobicspass med frugan. Det är ju fantastiskt för pulszonen, men kanske mindre optimalt när klockan känns som lika stor som en flygplansmotor som sveper genom luften.
För husfridens och relationssäkerhetens skull fick jag nu se mig om efter något lite mer smidigt runt handleden.
![]()
![]()
Ett proffs in action!Kul att du gillar Affe! För snabba vardagsbilder använder jag mobilen, en OnePlus 12. Men de allra flesta är tagna med min Sony A7R III.
Här är processen:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Aja baja EU gillar inte ko(l)utsläppRepris från igår. Fortsatt pissdyr el så vi eldar på
![]()
Som man bäddar får man ligga! Om man avvecklar världens mest pålitliga och stabila elproduktion så blir det så här. Jag kan gladeligen betala ca 3k/månad för att ha det varmt och gott. Men när det går upp 300-500%/månad så får det vara. Då stänger jag av bergvärmen och eldar istället. För 3 år sen var det en icke-fråga, nu eldar jag ca 15m3/årAja baja EU gillar inte ko(l)utsläpp
Var en god medborgare och frys.
Annars kan det sluta som för kaminmannen.![]()