Ja, det börjar bli dags att summera årets OWG. Detta var andra året för min del och personligen tycker jag att det har gått ganska enkelt. Å andra sidan var mitt klockval ett ganska fegt/tryggt val som i sig inte har känts som en utmaning en enda gång under månaden. Den tydligaste känslan för mig i år är densamma som förra året, dvs att det är FRUKTANSVÄRT tråkigt att inte fritt kunna välja klocka efter tycke, smak och humör. Samtidigt är det ofrånkomligt ganska smidigt att inte behöva tänka.
Årets klocka, Seiko Sports 5 GMT har fungerat klanderfritt, även om det har gått lite för långsamt. Närmare bestämt -7 s per dygn är självklart inte OK. Å andra sidan har det gått ganska exakt minus sju sekunder, så med lite regulering skulle det sannolikt gå att få den att gå väldigt exakt. Det får bli nästa gång.
Bild från förra året då klockan var ett vintage dykarur från Sovjet och tidigt 80-tal i form av en Vostok Amphibian med 1190-boett:
Först på handleden efter midnatt blir det en Casio Pro Trek PRW-6600, som faktiskt levererades precis i början av månaden men som har fått ligga kvar med tagg och inplastning på plats. Jag är själv lite imponerad av att jag har lyckats hålla fingrarna i styr, men det har varit med i min målbild inför 1/4. Pro Treken kommer inte sitta på handleden dagligen, men kommer att fylla sin funktion bla vid kommande fjällvandringar.
När det gäller årets favoriter bland andra deltagare har jag några klockor som sticker ut extra för mig:
@Been En av de snyggaste kronografer jag har sett
@Mr.Eriksson En riktigt grym El Primero
@Fliegerchronograph🚁 D-day-klockan är helt unik och påminner om en av de viktigaste delarna av Europas historia
@Jesborn Grym Bullhead